Inte okej;

Hej Bloggen!

Haft en supermysig fredagsförmiddag... luciafirande på Svenska Kyrkan! & det var fler som sa det - första gången man verkligen fått julkänsla.! Efter en h Men nästa vecka befinner jag mig på svensk mark, och all den kyla som det innebär, för att inte tala om mörkret. Uhuh.. ändå ser jag framemot det! Efter en halvtimme med ljus & julsånger vankades det fika. Lussebullar & varm choklad! För min del blir det gottigotti kaffe. Passade sig ypperligt eftersom jag var något sjukt trött efter 3 i princip sömnlösa nätter, låt oss säga såhär; kaffe för sent om kvällen är inte bra bra. men nästa vecka dricker jag svennekaffe.
Kameran var med - så bilder kommer.

Nu till någonting annat, något som drabbar de flesta svenska flickor på Costa Del Sol;
DEN RAGGANDE PAPPAN!


De finns överallt, omöjliga att undvika. Pappan som rullar fram med barnvagnen längst la calle. Det ger ett seriöst intryck, ansvarstagande fader med barnens bästa i huvudet. Fel, fel, fel! Hola Guapa .( hej snygging! ) Flörtig blick. Inte okej, inte okej. Pojkar  (ja, ni beter er som pojkar) - i är fäder, med allt vad det innebär i ansvar. Inte passar det sig att flörta med unga svenskor? Inte okej.
Fast det finns värre - farfar! Den 80åriga spanjoren var väldigt på Sofia. Stannade moppen & ville ge henne skjuts. Heey - spanjorer- var är er gräns? Finns någon ens? Jag är trött på att höra ord som "Guapa" & "Rubia" men värst var ändå kattljuden. JAG ÄR INGEN KATT SOM KOMMER PÅ BEFALLNING!
Inte okej. punkt.


En mycket rolig & trevlig nyhet - jag vann svenska skolans nobelpris i litteratur för min medeltids-essä. Blev verkligen jätteglad & förvånad. När Sofia Ö-vik först berättade att jag hade vunnit blev jag helt paff - vaah? - trodde att alla hade vunnit först. Fick ett diplom samt en sten som det står "El Colegio Sueco" på. Lovar att bilder kommer på bloggen! Ett jättefint minne, verkligen!! :D

I ett kommande inlägg ska jag komma ut med mitt beroende. Läskigt? Absolut! Håll tummarna för mig!

LATER.

Kommentarer
Postat av: alicia

hahahahahahahha va roligt de lät "den flörtande pappan" , å sen bilden! hahah

Postat av: Lena

Ja, jag vet. Det är så det är här i Spanien. haha...

2009-12-13 @ 14:45:43
URL: http://lenaispanien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0