Resevaccinerad

I princip alla länder - utom Europa, USA och Japan - finns det risk att drabbas av Hepatit A+B. Jag vet ingenting om dessa sjukdomar mer än att man blir rejält sjuk och att det kan ta år att återhämta sig. Även om Spanien ligger i Europa ligger landet i riskzonen för båda sjukdomarna. Åker man som turist till Spanien är det inte nödvändtigt att ta vaccinet men alltid bra att ha i åtanke då det ger ett permanent skydd. 

Själv ska jag ta Hepatit A+B samt polio (barnförlamning) & varje spruta kostar omkring 500 kr - sammanlagt rör det sig om fyra sprutor. Idag tog jag den första - paaaaniiiiik! Jag lider av enorm sprutfobi och grät bokstavligen som ett barn. Men jag vet hur viktigt det är - hellre en spruta nu än att vara riktigt sjuk därnere, tårarna får trilla i Sverige istället :)

Tips: ska ni ut & resa så googla - Hepatit A+B finns i nästan hela världen, och jag vet att A-versioen får man via mat Vaccinet är absolut värt både pengar + lida. 




Har inga speciella planer för kvällen, utan ska ta det lugnt. Kanske lite film? 

Later.

Kommentarer
Postat av: ELIX SVARAR:

Tack :D

ååh vad kuuul :)

2009-07-28 @ 20:56:46
URL: http://elix.devote.se
Postat av: madde

va spännande! kommer följa din blogg och hoppas du skriber mycket om skolan osv när du är där!

ska själv börja läsa samhäll europa nu och då åker jag till spaninen i tvåan och pluggar (nästa år) :) hoppas du får det bra i spanien :)

2009-07-28 @ 22:11:15
URL: http://rebeckamadeleine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0