Oväntad överraskning

Hej Bloggen!

Shit - jag är helt slut! Har vaknat typ fyra gånger i natt & dessutom drömde jag en riktigt scary dröm. Jag borstade håret när allt på ena sidan plötsligt föll av. Vaknade upp vid 04.00 ngngång, men jag hade åtminstone allt hår på huvudet och då spelar det ingen roll hur mycket klockan är. Dessutom, som jag skrev igår, har vi ett ganska tajt schema. Men jag får vara positiv- jag trodde att svenskan skulle vara klar en vecka tidigare än vad den skulle vara. Man får ta ett prov i taget, så jag får fokusera på matten som är imorgon (suck.)
Men livet har ju både sina dåliga & bra stunder. Bara att acceptera och ta tag i saken.. man tjänar inget på att skjuta upp allting.

Igår när jag kom hem fick jag en liten chock, en positiv sådan. På min säng låg nämligen ett påse från en sportbutik. Nyfiken som jag är tittade jag omedelbart i den och fann en mycket fin rosa kofta och ett par svarta byxor i sådant mjukt mys-tyg. Det är nämligen såhär att min värdmamma tvättade min fina rosa kofta (som jag köpt i Slovakien, vilket gör den förknippad med minnen.) Denna dräkt jag fått ... jag gillade den. Den satt bra, var snygg & hur skön som helst... men så mycket dyrare att jag fick dåligt samvete! Jag vill inte att min värdmamma ska känna tvång att behöva passa upp mig som på ett hotell eller någonting - jag vill leva vanligt. Passar hon upp för mycket känner jag mig bara ivägen - och så vill man inte skapa ett beroende, som pappa sa. Men jag visste att om jag inte tog emot dräkten skulle hon bli ledsen - och allting så mycket värre.
Därför tackade jag och log. Vi båda blev glada.

Skämt åsido - under gympan igår sa jag "snart är det väl dags för långbyxor. Jag skulle verkligen behöva ett par nya" och vips - så låg de ett par hemma och väntade på mig.
Idag skulle jag behöva en ny, lite tjockare kofta. Kanske ligger det en hemma och väntar på mig nu? *hoppas* annars får jag leta efter en imorgon när jag ska till Miramar (!) RING SISTER!


Min nya mjuk-dräkt. Den är rosa & den är supermjuk & supermysig! Kan det bli bättre? Tveksamt. Jag gillar! :D
& tänk att det är min värdmamma som köpt den, gör mig extra glad. Omtänktsamt! :)

Och när jag ändå höll på att fotografera kläder, passade jag på att fota förra veckans shopping:


Tajt, lite längre svart kjol från Pull & Bear. Älska - den ska jag ha med min slovakien-tischa när jag ska hålla tal (det är en hemlighet, tss.. så sprid det inte vidare) & tröjan. fell in love i Málaga när jag var där med Lisette & Domme (vi ska till Marbella nästa gång - där finns både topshop & HM - har inte shoppat på HM sedan jag var i Sverige!) & så tog jag klivet & köpte den. från Oyscho (felstavat? får checka hur det ska vara)


Detaljerna gör det. Söta knappar & randig insida.

Just nu: måste jag vara flitig & fortsätta skriva om Gullivers resor (som är en väldigt bra bok och min godnatt-läsning just nu)

LATER

Kommentarer
Postat av: Jojje

SV Hållermed!

2009-10-20 @ 15:45:47
URL: http://jojjestoltz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0