Älskade medelhavet...pics!

Hej Bloggen!

Heey, då har man slutat. men jag tittar ut & känner mig oerhört pessimistisk och dyster.
Så, låt mig slå hål på en tanke som ni alla verkar ha:
JA DET BLIR KALLT I SPANIEN!
Okej, vi snackar inte svenne-kyla och vita vidder, utan snarare bitande råblask och regniga höstar. På grund av värmen under sommaren finns det inga element inomhus vilket leder till oerhört låga temperaturer inom hus. Imorse fick jag smaka på det på riktigt. Jag frös som en isbit & min värdmamma var klädd i fleece-kofta & filt. Så släpp tanken på 35 grader året runt. Vintern kommer att bli tuff, jag känner det redan där jag sitter framför datorn klädd i tjockekofta (MAMMA FÅR TA MED SIG ETT HELT LAGER FRÅN SVERIGE). Åh, jag längtar tills värmen återvänder. & tacka för att jag iaf inte behöver vänta lika länge som ni i Sverige.

Har fått tillbaka matteprovet, & det gick helt okej. Usch, vad jag hatar att få tillbaka matterprov. Eller prov överhuvudtaget - jag blir alltid så nervös. Lärarna måste näsan tvinga på mig dem... hehe.
& jo, jag var och shoppade igår. Köpte en skitfin hoodie (som jag ska visa sedan) & ett par leggings. De var snygga, - med nitar & dragkedjor.. men kylan gör det mer lockande att ta pengarna och köpa jeans eller tjockiströja. Jag får se - det är en av de fina saker med sådana här situtationer i Spanien - spanska kedjor har en månads öppet köp. Perfekt för oss med beslutsångest!

Hur som - idag åker sis till Bryssel & svennarna ska snart få höstlov. Själv ska man skriva spanska prov. *småavis* men man ska se alla små trevligheter - de får icke förglömmas! I helgen blir det Ronda :) det ska bli trevligt, även om jag hört att det ska vara kallt eftersom att det ligger bland bergen. Well... jag får se.

ÄLSKADE MEDELHAVET:
Låt oss gå tillbaka till lördags. Det var en härlig heldag då solen ännu sken och det var fullt möjligt att lägga sig på stranden och sola. Solen var stekande, och inte som idag totalt osynlig. I lördags då jeans var otänkbart att bära, när det idag istället är en absolut nödvändighet. Låt oss titta på vackra bilder, tagna en vacker dag på en vacker plats - älskade medelhavet.




strandpromenaden.




Medelhavet<3






En favorit.


Svalkande skönt.


Granatäppleträd.
Jag älskar granatäpple!

Just nu: 2B & 2C har fotografering & jag är inte avundsjuk.
Så mycket hände rinte annars. Klarnat upp ute - det vräker inte ner som det gjorde för en timme sedan - skönt. Jag ska dra mig hemmåt & plugga spanska.
Imorgon är det retorik-tal! Måste öva!!!

LATER

Kommentarer
Postat av: Jojje

Jag vet men det är väldigt tråkigt!

2009-10-22 @ 13:49:15
URL: http://jojjestoltz.blogg.se/
Postat av: Mikaela Urbom

Åh va UNDERBART!!!

2009-10-22 @ 14:07:00
URL: http://mikaelaurbom.blogg.se/
Postat av: d e n i s e

ååh fitusan vad kul, hur gammal är du ?:D har funderat på att studera utomlands och så, men hittar ingen bra skola mm. :)

2009-10-22 @ 15:35:26
URL: http://deniseschuberg.blogg.se/
Postat av: desereé

svar; tack så jätte mycket. ja, asså vissa photoshop är jätte enkla.



Asså jag hatar nästan att se dina bilder från spanien, jag blir så jävla taggad till att åka utomlands, gud. fyfan vad avundsjuk jag blir på dig som bor där ;o haha

2009-10-23 @ 00:46:33
URL: http://ddeseree.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0