Ronda del 2:

Hej Bloggen!

Sitter & disskuterar tortilla med Nora & håller med Alicia i bloggen - tortilla är det bästa med den spanska maten!
Nu läser Nora någon rolig bok om kroppen.. och jag måste skratta. Hur som - jag har slutat & det är skönt, skönt! Visserligen för att det vankas plugg hemma... men saksamma... jag får komma hem. Dessutom ska jag träffa mamma i övermorgon, overkligt men sant!

Sry för dålig uppdatering. Igår när jag skulle datanörda mig hade jag slut på batterier. Ärligt, vet jag inte varför - men jag antar att jag glömt datorn på eller något. slarver.
Igår gjorde jag en annan lyckosam upptäckt - engelska nyhetstidningar! För mig var det verkligen lycka att känna svart-vit sträva papperet mellan fingrarna - tidning.. ord på papper - lyckorus för ett läsfreak som jag! Äntligen kan även jag hänga med i nyhetsflödet - i Sverige var jag en trogen nyhetsläsare & nu när jag vet vart dessa vecko-engelskversionerna finns för allmänheten kommer jag att regelbundet förse mig med aktuella händelser! Framför datorn blir det ju alltid svenska klassikern aftonbladet, dn & svd. Men ingenting är lika mysigt som att sätta sig framför en tidning, mer levande, mer på riktigt. Jag älskar det, och nu är jag ett glatt flickebarn!

Tittade på väderprognosen mammsen - ser ut att bli en fin helg med 25 grader sol. Inte så påjåkigt, huh? En stor sol över hela andalusien & jag kan inget annat än att gilla skarpt. Det ska bli en fin helg! :)

Ronda del 2:
Sent - men bilderna är här & det är huvudsaken. Många vackra utsiktsbilder från Ronda - staden uppe bland bergen. & jag låter bilderna tala - enjoy!


Denna bilden skrämde mig & Alicia riktigt mycket. Hur obehagligt som helst, och jag vill inte se det i real life.
Dels för jag älskar hästar & dels... shit.. ser ni mannen där mellan hästen & tjuren? Visst- vem tycker synd om matadorer? Djurplågare.


Första utsiktsbilden. Vackert, vackert ... men farligt, farligt!


Lite spansk stämningsfull musik.
Först var jag impad.. typ "wow, vad duktig hon är" sedan fick jag veta att hon hade CD & då var det
mer "what a F***?!?" Hatar sånt, falskt, falskt, falskt!
Aja, trevligt så länge den uppskattning varade, om man säger så.


Det var riktigt högt.


Låt mig bjuda på ett skratt. Detta är resultatet när Lina skulle fotografera en posade Lena vid utsikten.
& nej, jag vet inte vad jag gör, men obsevera att fingret är utanför näsan.


Jag & Nora vid utsikten.


Vackert är det, det må även en icke-natur-älskare som jag säga.


Vackert.


Otroligt vacker stadsvy.


Ronda är en av de städer som har högst självmordsfrekvens i Spanien & det är regelbundet folk som tar livet av sig här eftersom att man dör garanterat. & det förstår jag - titta bara!


Jag & Alicia.
Alicia är brun & jag halvgul! Vad är detta?!? :O


Gamla stan i Ronda


Vi gick för två spanjorer som satt i skuggan, skyddade från det stekande solen. Några modiga svenskor gick fram & frågade om de fick ta ett pic på det vackra motivet. Det slutade med att de blev fotograferade av ett tiotal svenskar. Men de var jättetrevliga, skrattade och log & pratade spanska med oss.


De ville till & med bli fotograferade med oss! Ina, Anna & Evelina posar på! Hur kul som helst... sedan fick jag låna mannen i blå skjortas mobil & ta kort. Småroligt & flin! :D


Ronda centrum.


Shopping med Nora & Alicia! :)
Alicia köpte ett par hjärt-leggings som inte var ett lyckad köp. En del krångel med en kines med OTROLIGT ÄCKLIGA NAGLAR! Ni vet sådar oklippta, långa och GULA! Kväljningar, kväljningar!!


Vissa affärer säljer helt SJUKA GREJER!
Detta såg jag seriöst i en sovinirsbutik i Ronda centrum.
SVÄRD & PISTOLER!!!!!!!!!!!!!!!!

Just nu: lyssnar på spotify. Folk har historia, så det är ganska lugnt här. Ska sticka själv nu, börjar göra ont att sitta framför datorn (!) Hemma väntar plugg... fysik & spanska. Enjoy! Heh.
Inga övriga planer.. vi får se vart tiden leder mig.

Mamma ring - viktig sak!

LATER

Kommentarer
Postat av: Putte

tack, desamma:)



haha gillar dina solglasögn:D

2009-10-29 @ 14:21:32
URL: http://putteisback.blogg.se/
Postat av: desereé

svar; asså gud vad skönt att bo utomlands!

vadå, har inte du lov någon gång? saknad kan man ju förstå

2009-10-29 @ 15:39:45
URL: http://ddeseree.blogg.se/
Postat av: Johan

SV Jag vet!

2009-10-29 @ 21:52:09
URL: http://jojjestoltz.blogg.se/
Postat av: jenny

sv: Tack ;)



Gud vad vackert och fint! Det är likson helt annat än tråkiga Sverige :D Diggar dina glasögon :D

2009-11-02 @ 17:29:17
URL: http://hallongubbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0