Balkong-terror;

Hej Bloggen!

 

Lördagen blev lugn den också. Var hemma hos Lisette & Domme med Emma, Nora & Alicia. Om vi skulle ut eller inte låg i luften; vi fick se hur vi kände, helt enkelt. Det slutade med att Nora & Lisette gick ut. Jag tappade lusten sådär vips! Så jag, Alicia & Domme släckte ner hela lägenheten för att titta på skräckfilm!

 

Vi tittade på en film som handlar om en buktalardocka som börjar mörda folk, som rör på ögonen med en mycket, mycket obehaglig blick. Minns inte vad filmen heter, men det var inte bra så jag har ändå inget av att rekommendera den! Kändes som största b-filmen ever. Eller; hur realistiskt är det, efter att man insett att dockan mördat sin fru (man lär ju vara galen?) köra ut med den till kyrkogården mitt i natten för att där gräva upp en grav och begrava dockan? Ja, jag säger ju det. B! B! B! Trist, vi tittade inte klart den. Gav upp och började snicksnacka istället vilket jag finner mer trevligt än mördande dockor och b-filmer.

 

Vad händer sen då? Jo, kl 03.00 när både Alicia och Domme sover (jag lyssnar på Lisettes ipod) hör vi trappsteg. Vi var ganska säkra på att det var Lisette & Nora men när ingen svarar på Alicias fråga ”vem är det?” blir vi mer tveksamma. Speciellt i och med att det var kolsvart i korridoren. Vi får inget svar och minuterna går. Vi snackar många minuter, 10-15, och vi blev rädda. Stegen igen! ”Jag hör två manliga röster” skriker Domme och panik utbryter. ”Är det såhär våra liv ska sluta?” utropar jag och sätter skräck i alla oss tre. Det slutar med att Alicia gömmer sig på toaletten med förklaringen ”det går att låsa” (jag tror en galen mördare hade låst upp ganska snabbt) medans jag ställer mig ute på balkongen (varmt ute). Resonerar så att en ev. mördare kanske blir tillräckligt upptagen med tjejerna inne i lägenheten så han tittar inte ut där. Och om han gör det hoppar jag hellre ner för den än att bli dödad av idioten. Aja, så tänker jag.

Som tur var det verkligen Lisette & Nora som var väldigt, väldigt elaka. Tur det, annars hade jag nog inte kunnat skriva denna story.


Hoppa eller kniven i magen? Your choice…   

Idag måndag – vilken innebär att jag måste genomlida gympa. Helvete.

Ikväll blir det spinning, tufft…


LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0