Charterresa till rymden;

Hej Bloggen!





Om jag vore rik skulle jag åka på en charter till rymden. Jag menar, vem drömmer inte om att få åka till rymden? Även om det rör sig om en kort stund (40 min) är det något magiskt vid tanken på att passera rymdgränsen 100 km upp. Att sväva omkring tyngdlös i 4 minuter och ta foton på jorden vars rundning man kan se från stora fönster. Det måste vara en upplevelse; på färden upp väga 3-4 ggr så mycket som på jorden för att därefter bli tyngdlös. Ja, detta är möjligt redan från nästa år och i princip vem som helst kan åka (jag skämtar inte!) dock finns det två dilemman, dels en träningstid på 6 månader – men det är inte det värsta! Priset ligger på 200 000 dollar (1 miljon svenska kronor) upp till 35 000 000 dollar (175 miljoner svenska kronor). Men som sagt, om jag vore stenrik.

 

Från Illustrerad Vetenskap nr 1/2010. 

                                                                   

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0