Mitt motto i svåra tider;

Hej Bloggen!

 

Det är fredag vilket innebär helg – underbart, alltid lika underbart. Men jag skulle vilja använda ”det går inte så bra nu” kanske lite fel… det är för mycket nu känns mer korrekt. Det är så mycket som ska göras men så lite tid. Jag vet inte hur jag överlever men jag vet att jag måste. Det finns ett mycket bra spanskt motto som jag brukar leva efter, ett motto som utan tvekan passar in i en tid som nu – då skolan är som värst – när sommarlovet skymtar i fjärran och man är skoltrött så det gör ont.


Har faktiskt den som skrivbordsunderlägg för att peppa mig själv.

Detta ska nog gå vägen trots allt!

Nationella provet Svenska B idag. 5 timmars uppsatsskrivning. Några ämnen att välja mellan, var så god att skriv!

Hur det gick? Jättebra, faktiskt! Skrev en artikel om tvångsäktenskap och kom in i ett sådant ”good flow” ni vet. Jag skrev och skrev varav tankar, idéer och inspiration flödade! Blev nöjd efter att ha suttit i cirka 4 timmar. Just nu är jag glad för att det är över. Visserligen var det att skriva – någonting som jag verkligen älskar – men prov är alltid ett prov.


Så här laddade jag upp inför provet – två godsaker gör alltid så mycket enklare.

Colan var bra och god – uppiggande under provet. Dock ledde det till toabesök, vilket (Nora vet) inte är så kul.
Jordgubbarna hade hunnit mögla och så blev det med det kalaset.


Aja, nu är helgen här och för min del väl kommen. Hur det blir med updates får jag se. Dock ska jag vartfall försöka att ta mig till Miramar – lite koll på läget vill man ha på ansiktsboken för det finns ju mejl som är lite extra roliga. ;) Haha.. har inga spec planer heller förrutom en massa plugg (bokstavligen) och en sväng till gymmet på lördagen. Sedan får jag ta det som det kommer, förhoppningsviss blir det iaf något trevligt. Jo, ska hem till L & D senare ikväll – mysigt!

Ha det så fint allesammans och så höres vi om inte alltför lång tid!

                                                       

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0