Solsken i Fuengirola;

Hej Bloggen!

 

Jo, jag erkänner; lite glad är jag trots allt idag, även om jag har matteprov imorgon. Hur kan man vara annat när solen lyser stor och fet utanför? När kläder som inte är korta är ett stort no, no. Ja, går det verkligen att må annorlunda då?  Jag ska inte klaga, även om jag inte har möjlighet (än) att ligga på stranden med stort sällskap. Men snart så… jag älskar att värmen är på väg tillbaka. Det har varit en lång vinter med tjocktröjor och många, många regniga dagar – äntligen är den över!

 

I söndags, innan jag började med matten, njöt jag av en lång promenad. Ipoden var i öronen och jag njöt, njöt, njöt av en välbehövd dos d-vitamin. Jag tror jag förstår grejen med ljus-terapi. Det lättar upp!

Solen lyser på gatan utanför.

I söndags var det 24 grader, medan igår visade termometern på upp emot 27 grader. Fantastiska temperaturer! & idag är det minst lika varmt!!

Vackra, vackra blommor finns överallt och skimrar ikapp med solen. Ord kan inte förklara hur underbart det är!

Solen är stor, fet och alldeles, alldeles, alldeles underbar. Frestar jag er? Haha, det kanske är meningen! Om ni i Sverige bara visste, ja jisses vad ni går miste om underbarheter.

 

Spinningen gick bra. Mötte Emma innan passet och vi kom överens om att spinna tillsammans nästa tisdag. Roligt; alltid kul med träningssällskap! Känner mig pepp! Dock är spinning tufft (om man ger allt och det gör jag) var så svettig så det såg ut som jag duschat efteråt. Ja, jisses… kontrasten av att komma ut sedan; det var brr… Aja, idag blir det en vilodag. Har matteprov kl 08.00 imorgon så jag antar att det jämnar ut den underbara sovmorgon jag fick idag – började 10.40.

Har prec slutat efter kemin med en misslyckad labb. Hatar labbar – känner att det inte är min piece of cake. & så har vi pratat om engelska nationella under engelskan idag. Mer har inte skett denna skoldag.

Nu ska jag bege mig hemåt i solskenet och där väntar matte på mig. I eftermiddag blir det repetitionsuppgifter. & självklart, kaffe på det.

                                                                     
LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0