Destination Hässleholm;

 Hej Bloggen!

 

Nyvaken… har bara tagit med en kaffeskvätt, men jag måste verkligen plugga. Tog ”sovmorgon” igår. Men trött är jag, Matilda sov över och vi hade trevligt, men kaffe är en finurlig sak som botar det mesta, och det är bra dagen efter en bra dag då man behöver extra energi. Det behöver jag nu. Jag behöver bli pigg för jag ska snartsnart skriva en uppsats på spanska.

 

Igår lekte jag & Matilda okänd destination. Det var en både rolig & spännande lek. Vi drog lott och hamnade på bussen som går från station i – destination Hässleholm. Hässleholm är egentligen en ganska tråkig stad. Bussresan tog närmare 1 timme gentemot tågets smidiga 20-minuter. Och i Hässleholm då? Klockan var sen eftermiddag, det var iskallt. Vi tog en promenad i stadskärnan, gick i några affärer och tog till sist en fika innan vi tog första bästa tåg till K-stad och diskuterade stockholmståget. Vi kom hem – drog till ICA för att handla inför bion då vi tittade på filmen ”Flickan från ovan”. Helt okej… inte jättebra men inte dålig heller. Boken var dock mycket, mycket bättre.

 

En lyckad torsdag!


Det blev Hässleholm-bussen

Välkommen till Hässleholm!

Vad gör jag?

Hoppa is the shit!!

Två rumpnissar i Hässlehåla.

Åka tåg!


Borde egentligen censureras, men jag kan inte förneka att den är grymt rolig!


BIIIIO!!!!!!!!

Mitt i natten skulle matilda rädda sin cykel + att vår bil inte är så stor. Det är alltså ingen cykel-bil, men vi fick göra vårt bästa i alla fall. Och vi kom hem utan omfattande skador, så någorlunda bra kirrade vi oss. Men Matilda är vartfall fin som vanligt fast hon både fryser och håller en cykel.

Idag är det påsk, nämligen långfredag. Jag vet inte hur det blir, jag är inte så påskig av mig. Matilda stack ganska tidigt imorse, (yes, hon sov här och pressade mig på nattliga sms, men jag var nog minst lika skyldig!)så jag har fått lite plugg gjort. Kanske mer senare…  nu får jag se vart dagen leder mig. Men det bådar inte gott… jag är ensam hemma, vet inte ens vad Ophelius är…. Tror jag ska dricka kaffe, eller te – det är frågan.

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0