Konst á la Lenis

Hej Bloggen!

 

Påsken är lika med konst. Detta gäller även Lenis som faktiskt har tre privata konstnärer (vi snackar om talang!!) som genom åren gett mig fantastiska tavlor som nu pryder väggen i mitt rum! Och jag älskar dem! Jag älskar att de är gjorde spec för mig med en känsla och en personlighet som är omöjlig att hitta i konversiella, men ack så vackra, tavlor. Alla har en story, en histioria och känsla som gör dem ännu mer levande, och så att jag kan spara dem som reliker från min barndom.

Finare födelsedagskort får man leta efter. Farmor känner mig och har till och med skrivit en dikt i den! Dessutom gillar jag att hon fått med Spanien så fint. Tack!

España!

Kunskapensträd?

Min framtidstavla som jag fick i julklapp av farmor!

Ni ser jordklotet, och kunskapens träd. Eiffeltornet och frihetsgudinnan symboliserar resor (jag älskar Paris och drömmer om NYcity) Datorn står som symbol för mitt datanörderi, men ärligt tror jag att datorn har en stor roll i framtiden, säga vad du säga vill. Och hästen för att jag gillar just hästar, duvan är symbol för fred, frihet och kärlek och boken för min stora passion – läsa & skriva.

Kan ni lösa pusslet?

En favorit just för de fantastiska färgerna. Av mamma. Jag fick den för jag tyckte så mycket om den.

Konfa-present av farmor.

Fredsduva som symboliserar framtid, fred, kärlek, frihet… jag älskar motivet och jag älskar det inbakade; spec hjärtat.

Mammas senaste; känner ni igen kära la playa de funkan?

En annan favvo made by Amina. Notera dock att den är en gamling. Hon är en talang och dessutom har hon gått bildklass!

Idag ska jag förhoppningsviss köpa en ny Ipod! Ska iaf in till OnOff. Vet inte riktigt vilken modell det skall bli. Vet inte om jag ska köra på touch, känns inte som my cupe of tea. Funderar på samma jag har nu… men en rosa nano hade inte varit fjåskigt heller. Var det inte någon som sa att man kunde filma med dem! Isf videoupdate here I go.  

Men nu blir det english grammar för vi giller det (not) men ett prov nalkas i framtiden (1 vecka, paniiiiik!)

 

LATER


Kommentarer
Postat av: alicia

jäklar vilken konstnärssläkt du har! :D

2010-04-06 @ 22:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0