Långpromenad och filosofi med Domme;

Hej Bloggen!

 

Är sjukt trött just nu. Har under förmiddagen varit på läkarbesök. Det gick bra men att jag behövde gå upp redan 08.00 – suck. Aja, förhoppningsvis piggar kaffekoppen upp.

 

I lördags var jag, Lisette och Domme inne på Kulturkalaset i Göteborg. Lisette var trött och tog därför tåget hem tidigare. Tanken från början var att jag och Domme skulle gå till närmaste spårvagnsstation. Men det slutade istället att vi gick hela vägen hem till Lisette i Mölndal. Tittade prec på google-maps – cirka en mil gick vi och det tog runt 2 timmar (men då gick vi långsamt och snackade) Inte alls planerat med oerhört uppskattat av oss båda! Det är hur mysigt som helst att ta långa promenader med kompisar. Man pratar, pratar och förlorar tiden helt och hållet. Det är när man är hemkommen som man känner hur trött man egentligen är. Och då finns det inget mysigare än att kurra ihop sig med tekoppen och sedan tidigt i säng. (dock somnade ingen av oss så det blev skräckis istället – en konstig film om ungdomar ute på landet som dödade varandra.)


Domme

Lenis


Filosofi á la Domme & Lena.

Det blev en hel del snack. Bland annat kom vi in på detta med människomöten och hur saker och ting blir som de blir. Hur ovetande vi är om framtiden. En dag – man vaknar och gör sina dagliga sysslor såsom ingenting – och så poof! Ingenting blir sig någonsin likt. Det är skrämmande hur lite man vet. Varje dag är sig lik tills ”snurra-min-värd” dagen inträffar. Tänk om jag aldrig åkt till Spanien! Då hade denna sommar inte varit som den varit, både de positiva och negativa sakerna. Min sommar har kantats mycket av personer som jag på ett eller annat sätt träffat i Spanien. Vilka hade då snurrat min värld? Men det är bra att man inte vet. Om man tänker i ”om” – perspektivet blir man bara rädd. Det är skrämmande hur lite vi vet. Just nu står min värld ganska stilla efter en riktigt omskakande händelse – det har varit oväder i Lenaland! När kommer nästa smäll? Vad ska ske? Vilka människor ska korsa mina vägar och förändra mitt liv det nästkommande året? Vad kommer jag tänka på om ett år?

Bara framtiden är svaret på morgondagens problem. 

Tack för en fantastisk promenad, Domme! Måste vi göra om i Spanien!

<3

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0