Omvälvande dåtid, oförutsebar framtid;

Hej Bloggen!

 

För ett par månader sedan, kanske i april eller början av maj, önskade jag mig i min dagbok att något världsomvälvande skulle ske i mitt liv.  Jag kunde inte sätta prick på vad det var men jag visste att jag ville stoppa ner min verklighet i en burk och skaka om.

Jag ville uppleva och känna, livet skulle vara lite upp och ner. Jag ville att någonting nytt skulle hända. Vad och vad jag ville ha ut av det visste jag inte.

Min önskan gick i uppfyllelse och det är faktiskt anledningen till att jag tog en bloggpaus. Min sommar – julimånad- har varit en känslomässig berg-och-dalbana. En åktur med alltför branta stup och djupa dalar och som slutar med krock. Mitt bröst tar värsta smällen och det blir en smärtsamt plågsam upplevelse. Jag har haft två otroligt tunga veckor men börjar långsamt återhämta mig. Varje dag innebär en ny gnutta liv och framtidstro för mig som har varit djupt nedsjunken i bottenlös hopplöshet. Det är som att man varit full och nyktrar till… långsamt kan man ana konturerna av det verkliga livet. De senaste månaderna har varit omskakande och känslomässigt kaotiska och nu står jag här återigen på noll. Nej, det är inte riktigt sant skulle min kloka vän Kristina säga, jag är en erfarenhet rikare och jag har fått uppleva någonting. Jag fick min önskan besannad men jag fick inte hela kakan. Även om sorgen fortfarande finns som en klump inom mig så måste jag acceptera sanningen och gå vidare. Eller som Arez skrev på facebook – gråt inte för att det är över, le för att det har hänt.

 

Men framtiden finns och det närmar sig! Yes, det är dags att komma ut med det. Lenaispanien-bloggen kommer att finnas kvar eftersom att jag återvänder!

Nya äventyr i funkan (och fiskrummet) med mina kära flickor Lisette och Domme!

Och även om senaste veckorna har varit dysterdyster ska jag vara glad för tagg tagg tagg Spanien höst 2010!

Även om framtiden skrämmer ska jag ta den i småbitar och satsa på att göra dem så vackra som möjligt. Att tänka för långt oroar så nu fokuserar jag på de sista veckorna i Sverige innan jag tar flyget ner till Málaga i slutet av aug/ början av sep!

 

15-årig Lena med oviss framtid

18-årig Lena med en minst lika oviss framtid


Och nu är jag tillbaka på bloggen!

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0