Kaos i Göteborg;

Hej Bloggen!

 

Mår helt ok. Dricker kaffe. Allting är som vanligt förrutom att det är mycket, mycket tyst i huset. Vad har hänt? Tänker ni – jo, Kristianstad har börjat skolan idag så jag är helt ensam hemma. Stackarna, jag är inte ett dugg skolsugen, det är nästan lite kul att se alla statusar på fejan. Finns inget skönare än att slappa framför datorn med bra musik!

 

I söndags var jag inne i stan med Nora och Alicia. När jag väl hade träffat dem gick allting jättebra – vi gick i affärer, Nora köpte en vacker klänning och vi tittade på folk som utförde akrobatiska konster innan vi tillsist slappade på McDonalds, mycket trevlig dag! Men fram till dess var det mindre roligt… Lisette var sjuk och Domme skulle på födelsedagsfirande. De sätter mig på spårvagnen in till stan – allt skulle gå kalasfint om inte avenyn var avstängd och spårvagnen tar en annan väg. För säkerhetsskull hoppar jag av vid centralstationen. Sedan står jag där – smockat av människor- och har ingen aning om var jag ska ta vägen för att komma till vår mötesplats kungsportsplatsen.

Jag frågar i infon – inga spårvagnar går ditt och jag måste promenera! För mig och mitt urusla lokalsinne är det omöjligt att hitta och kvinnan i infokassan blir nästan irriterad när jag inte fattar något av hennes vägbeskrivning. Sedan börjar det ösregna och jag virrar omkring som jag vet inte vad. Jag går fram och tillbaka, gata upp och ner. Jag är helt vilse och smsar Nora som en toker ”HJÄLP MIG!!” Sedan blir jag nästan påkörd av en spårvagn. Min feta resväska välter mitt ute i spåret och tutt tutt där kom spårvagn nr 1. Helvete! Jag överlevde men det var inte ögonblick roligast. Lycka var som sagt att träffa flickorna utanför nordstan.

Vuxencredits till mig! Handlar själv!

Vi var inne i en jättestor second hand butik – en tortyr för mig nu när jag skulle spara pengar till Spanien! Men vet ni? Jag köpte inget!

Nora letar! Hon hittade en helt fantastisk klänning senare som Alicia fick övertala henne att köpa! Ett mycket bra köp tycker även Lena.

Även jag letar och letar.

Alicia är söt i sin hatt!

Titta på akrobatiska konster!

Nej, nu ska jag göra mig vid. Har några ärenden på eftermiddagen… ska till och med bege mig mot Hässleholm. Inget roligt, men ska väl gå på något sätt. Sedan blir det dock roligare – ska träffa Matilda när hon slutat skolan! Jippie!

Ha det fint!

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0