Alla har något;

Nu ska jag publicera en av mina favoritdikter. En dikt jag haft mycket nytta av, läst och njutit av många gånger, och därför vill jag nu dela med mig av denna. Dessutom ger den en positiv syn på ett mycket aktuellt ämne idag, vilket gör den ännu mer intressant för oss. Jag är säker att den berör oss alla på ett eller annat sätt: 


Jag blickar på tärnornas skara
Jag spanar och spanar beständigt,
Den skönaste vill jag välja
Och sviktar dock ständigt i valet.
Den ena har klarare ögon,
Den andra har friskare kinder,
Den tredje har fullare läppar,
Den fjärde har varmare hjärta. –
Så finns ej en enda, som saknar
Ett något, som fängslar mitt sinne
Jag kan ej en enda förskjuta
O, finge jag kyssa dem alla!
Johan Ludvig Runeberg


 Är det inte vackert? Lyckas inte Runeberg klart & tydligt få fram sitt budskap. Ingen har allt, men alla har något. Det finns ingen idealmänniska, en omänsklig konstruktion. Ur en grupp människor är det omöjligt att välja den bästa, eftersom att alla har någonting – en speciell egenskap som dränker de andra, en egenskap som skapar individen. Ta reda på din grej & lyss upp den. Få folk att se det positiva i dig! Ta tillvara på din talang, och utnyttja den!



Photoshop-konst. Ros från Parque del Sol.

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0