Felretuscherat?

Hej Bloggen!

Vet ni den känslan man får när man ser någonting som får en att häpna? Ett fel som är alldeles för uppenbart när du skymtat det, och då lyser genom hela bilden. Förvåning över hur fult fel kan bli. Vet ni? Det var just detta som skedde mig alldeles nyligen när jag bläddrare genom ett gammalt nummer av Elle.

Titta noga på bilden som föreställer den franska skådespelerskan Marion Cotillard. Helt felfri hy vilket är obligatoriskt för tidningar – hur ofta ser en normal hy ut sådär? Helt slätt utan någonting, utan någonting som symboliserar liv. Så fejkat, får mig bara att må illa. Men titta uppåt – shit – ett utslag! Fick lite av en chock när finnen först uppenbarade sig för mig. Det är inte ofta man ser en misslyckad retuschering. Eller vad är det egentligen, ditt satt med mening? Det passar sig absolut inte – kontrastbrytande mellan det onormalt perfekta & den verkliga världen. Det går inte. Jag stör mig på denna bild. Den är fel fel fel. Den tar mig med häpnad. Elle lyckas inte alltid.

Åker till Malmö imorgon (ska upp om 3 timmar & är piggast i världen – hur skall detta gå?) Oavsett sömnbrist ser jag fram emot att visitera Malmö – en av mina favvo-städer i vårt avlånga land. Vet inte när jag uppdaterar nästa gång, men är ganska säker på att det är efter jag är hemkommen, och det blir tidigt. Har nämligen en spruta att klara av HJÄLP!
Nattens stora gåta: hur ska Lena överleva

NEEEJ – MÅSTE SOVA NU!!!

LATER


Kommentarer
Postat av: Elin

Eller hur!

Men shiit, vilken enormt fel dom gjorde med bilden.. haha!

KRAM

2010-01-04 @ 11:25:27
URL: http://eelinmagnusson.blogg.se/
Postat av: Nora

tack:) Det ska jag göra;)

Jag åker typ runt 12 från landvetter och byter i berlin;) Är framme runt 18 i malaga;)



en börjar vi 9 på tors eller som vanligt? om vi börjar nio kan vi ju gå tsm;)



Pussssssssssss

2010-01-04 @ 14:29:44
URL: http://norakerekes.blogg.se/
Postat av: Nora

Joo ngt måste man göra iaf;) Nja gymkort vet jag inte, av det jha hört så är det as dyrt, så jag dansar hellre då och kanske tar lite jogginturer eller powerwalkar isället;)men vi får se;D

Toppenhöst? haha lena är allt bra, det blir faktiskt vår nu;D hehe ses snart!:) puss

2010-01-04 @ 22:46:52
URL: http://norakerekes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0