Göteborg i studsmatt-perspektiv;

Hej Bloggen!

 

Sista natten i Göteborg spenderades hemma hos Domme och jag älskar hennes hus! Lite gammaldags och mycket trä – I love it! Riktigt mysigt rum har tjejen också dock var det mindre trevligt att jag knappt sov det minsta den natten men detaljer kan utelämnas. Haha men jag kan säga att det är lyckokänslor som spökar. Fast Dommes rum är trevligt att ligga sömnlös i, mysig inredning.

 

Måndagen var fin och varm. Jag tog inte tåget hem till K-stad förrän vid 18-tiden så det var lugnt hela dagen. Vi njöt av solskenet och vår galna humor – jag älskar att skratta med Domme! Vi gick till maxi och handlade – budget-Lena laddar upp för resan ;) hahaha… pallar inte svindyr resturangmat. Senare på dagen drog vi in till stan och gick lite i affärer men det var inte lika roligt med en stor fet väska. Dessutom är väskan inte det roligaste sällskapet i en provhytt. Det skriker liksom ”tjuv-varning!” varför skulle man annars ha en resväska i provhytten? – för att lassa med stöldgods! Fast jag köpte en as-söt tröja på weekday sedan!

Satte mig i Donken tsm med Domme – kaffe och glass stod på menyn och lite snaskigt-snack. Självklart glömmer vi att vi är i Sverige och våra samtal kanske inte precis är lämpade för småbarn så där sitter 2 10åringar och glor som att vi vore aliens. Haha, men vi bara skrattade och viskade ”låt oss introducera dem i en ny värld” haha…


Det var jobbigt att åka hem. Skånetåget gav mig ont i magen och tårar i ögonen. Jag älskar Göteborg och jag lovar mig att jag ska tillbaka snart snart. Då är Nora hemma och då ska vi på Liseberg. Nu har jag ju tummat på att åka samtliga attraktioner. Men det kommer att bli roligt!

Jag och Domme utanför maxi.

I´m so happy! I´m so glad!

Den är god. Smultron skriker sommar och ramlösa skriker Sverige

Galet kul att hoppa på Dommes studsmatta.

Och bilderna blir på *as-garv* nivå.

Och allra bäst blev dem med oss båda. Skratt!!

Domme kämpar med min feta väska medan jag agerar fotograf.

Vänta på lokaltrafik

Glass i stora lass! (addera ett barnförbud och ni har domme + lena i ett nötskall. Gillas!)

Jag är glad när det vankas kaffe!

SHOPPING! (köpte inte den tröjan)

Facebook nörden!

Shopping!

Dommes nya linne! Jättefint!!


Så, det var alla bilder från Göteborgs-resan (finns dock fler på fejjan om ni skulle vara nyfikna, hehe) aja… blev glad när jag klickade in på Lisettes blogg och hon skrev om min vistelse. Jag verkade ju vara ett trevligt sällskap i sovrummet… sömnpratare som väcker andra och får kramper mitt i natten. Hahaha! Glad blev jag när hon skrev att jag var välkommen tillbaka! Jag tänker komma tillbaka! Men först ska Lisette komma ner till Skåneland. Det kommer bli väldigt roligt!

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0