Strand & körsbär;

Hej bloggen!

 

Ja, helgen är här. Lite depp att sitta på fejjan och läsa om alla lyckliga som har fått sommarlov. För min del är det meningen att jag ska överleva ännu en vecka. Jag vet inte hur, jag är så trött på skolan att ord icke finnes. En vecka känns som en evighet. Visst, visst inget mer plugg så man kan ju ta sovmorgon lite här och där ”blink blink” det ska nog inte bli så bad. Idag var slutklämmen med fysik-prov (hata!. Det gick okej men det var oerhört segt, spec då jag ständigt tittade på klockan och tänkte på vad alla lyckliga människor gör i Sverige. Men snart är jag i Sverige, sitter till och med här och kollar på sj´s hemsida. Det känns bra. Det är varmt i magen.

Jag igår innan skolan.

Igår hade jag inga lektioner alls. Mötte upp lärarna och det var verkligen bara ”skriv denna utvärdering” 2 minuter sedan kan du gå.  Stannade dock kvar i 2 timmar i skolan. Träffade Nora och Alicia så var lite social med dem, satt med med i matsalen osv.. riktigt trevligt faktiskt. Alicia vill åka bananbåt, Vad är det? Jag vill hoppa fallskärm!

Eftersom att jag slutade tidigt drog jag till stranden och solade! Riktigt skönt, dock var det segt att det var lite molnigt, ja att vädret inte var ultimat när man väl har tid att sola. Hur som ska jag sola nästa vecka! Och till helgen, of course. Lite vill man ladda upp nu innan Sverige. Den svenska solen är betydligt segare att sola i, dessutom är det, hur konstigt det än kan låta, roligare att sola i Spanien.


Mumsiga körsbär på kvällen! Älska!!

 

Nu är det helg och vi planerar att gå ut imorgon! Jag hoppas det. Var ju ett tag sedan för min del så jag känner mig tagg. Lite måste jag ju fira att inget mer plugg plågar mig mer, även om jag inte kan skrika ut ”sommarlov” med glädje ännu. Om en vecka kan jag det. En vecka! Jag säger prec som Domme och Lisette sa igår – det känns verkligen inte som sommarlov. Men jag längtar till Sverige, jisses vad jag längtar.

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0