Söndagsaktivtet; shopping!

Hej Bloggen!

 

Även söndagen i götet var en fin historia. Jag och Domme sov över hos Lisette och den natten hörde iaf ingen mig prata i sömnen. Det är nämligen någonting som jag brukar göra. Natten till lördagen hade alle balle hört mig säga ”vänta 10 minuter!” haha… måste låta konstigt men hon trodde ju att jag snackade med henne. Dock undrar jag vad det är som hon skulle behöva vänta 10 minuter på sådär mitt i natten.

 

Söndagsförmiddagen tillbringades med Lisette. Det blev en hel del kort då Lisette tog med sin fantastiska systemkamera. Vilka bilder! Och så smidigt att ta bilder! Någonting sådant skulle jag verkligen vilja ha. Dommes syster har ju en begagnad, kanske någonting att satsa på? Jag är ju en fotograf-nörd! Det negativa är väl att man inte kan bära med sig den. Den lila rosa digitalkameran är så smidig.

 

Vi tog lokaltrafiken in till stan. Hänger inte alls med på det – byten här och där. Men man kommer långt på 3 experter samt ett 3-dagars busskort (annars kostar det typ 50 pix från centrum till Mölndal. Vaddå dyrt?!?) Vi gick till Nordstan, tittade runt i affärer och mötte upp Domme. Gick lite i affärer i stan sen. Det var trevligt! Jag köpte lite (ska visa) men håller med L & D – affärerna känns roligare i Spanien. Liksom – hur ska vi överleva i Sverige? I-landsproblem nr 1 just nu.

Resten av dagen var mys hemma hos Lisette. Domme var över och vi tittade på Mamma Mia! och pratade om allt mellan himmel och jord. Gillart!

Jag tittar på fantastiska bilder i Lisettes ännu mer fantastiska kamera!

Lisette på förmiddagen!

Vi missade bussen så vi var tvungna att gå till stationen

På spårvagnen

SHOPPING!

Lena är glad!

Lisette är också glad!

Lisette och Domme

Jag och Lisette

Jag älskar att shoppa!

Jag djupt insjunken i shoppingen.

På väg hem till Lisette passerade vi en mysig skogsdunge och såg då en man cirka 50 bast iklädd ett par röda piratbyxor som… hm… var lite väl mkt uppdragna, så pass att man såg sådant man helst skulle vilja slippa. Även denne ”snygging” passerade samma dunge så där gick vi och pratade om otrevligheter som vi inte ville att denne man skulle göra. Seså, seså. Vi lät han passera, kameran fick åka fram istället.

Älskar denna bild!


Det var en fin dag och jag älskar att affärerna är söndagsöppna. Finns det ngt bättre sätt att tillbringa en söndag? I spanien och Kstad är allting stängd dessa trista dagar vilket resulterar i att de bara blir ännu tristare. Men detta var en vacker söndag. Och Mamma Mia! är ett riktigt lyckopiller!

Ska natta. Klockan är kvart i ett och jag är dödstrött – jag lever i en snurrig värld just nu men jag överlever på något sätt… jag ska det. Alltså, jag lovar att jag inte kan tänka logiskt överhuvudtaget.

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0