Det är sommarlov;

Hej Bloggen!

 

Sitter framför limewire och klickar ner låt efter låt inför en lång tågresa imorgon. Klockan är sent men då kanske jag är trött så jag kan förbränna någon tågtimme med sömn. Inte alls en dålig idé. Jag gillar inte tåg – det är obekvämt och långtråkigt.

Men hade tänkt varva all nedladdning med att lägga upp lite pics från skolavslutningen förra fredagen, den 18 juni. Det var en fin sommardag i funkan. Skolan hade lekt Sverige och smyckat aulan med vikarierande lönnblad – palmblad. Vi fick grönskan och avrundande självklart hela alltet med psalm nr 199. När man hör ”den blomster tid nu kommer…” vet man att nu är det sommarlov, som det slutgiltiga beviset, sista steget. På eftermiddagen fylldes kyrktorget av svenskar. Det var vitt, vitt och blågula flaggor överallt. Studentlycka och plackat. Det var vackert men vackrast var Emma och Hanna – mina söta studenter. <3 GRATTIS TJEJER!!!

 Jag älskar klänningen! Precis innan jag skulle bege mig till skolan. För sista gången liksom, magi!!


En halvrolig bild när jag tar emot mitt betyg. Läskigt, hatar att få betyg. När det är slut, när man har det svart på vitt.


Jag och Domme i skolan.



Avslutning i aulan med tal, sång, studenter och psalm nr 199. Som det ska vara, alltså. Spanien eller Sverige, oavsett.



Lisette och Domme.


Studenterna!

Jag fick pris för att jag hade förbättrat min spanska under året. Roligt!



Nora och Alicia fick pris för att de varit med i ungdomsgruppen.


Tjejerna på kyrktorget.

Svenskar samlas på kyrktorget.

Jag och Domme tog egobilder medan vi väntade på studenterna.


Alicia är söt i sin Spanien-keps.


Mycket trevlig skolavslutning som självklart avrundandes med en fantastisk natt. Jag lovar att bilder kommer på det, och de är klockrena. Ja, ska jag vara ärlig minns jag inte hälften av dem, men som jag sa… det var en brkväll. Haha. Fast jag är inte depp för det är fredag imorgon igen och denna helg ska bli fantastisk den också. Det vet jag! 

Ska natta nu. Ipoden är smockad så det är bäst. Provlyssning – det röstar jag ja på! Tåget går inte förrän 14.00 så jag hinner med en kort uppdatering på förmiddagen. Natti!

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0