Vi kom. Vi drack. Vi gick.

Hej Bloggen!

 

Någonting riktigt segt var att på lördagen var i princip alla uteställen 20+ och jag ville verkligen ut! Hade nämligen aldrig varit ute i Sverige. Så det var klart att man ville ut när man var i Göteborg! Kristianstad är ju alltid en död stad, så jag vågar inte hoppas mkt på utelivet där. Men Sverige är generellt dyrt och kallt. Men det blev så att vi fixade oss och tog spårvagnen in till stan. Efter lite letande hittade vi ett uteställe som hade billig cider så där betalade vi inträde. Shit vad segt det är att man måste betala inträdde.. så står det en vakt och ser svinbiffig ut och tar leg ” ska du stå här ellr?” de har alltid en så grov röst. Ja, sådana vakter skrämmer mig, men det kanske är det som är syftet? Fjortisar lär ju vara rädda så vi slipper överstylade 14 åringar på utesällen. Nej nej – nästa gång måste jag till götet en fredag då det är 18+. Jag vill dansa! Vi drack vår cider – den var god – och tog sedan sista tåget hem. Det blajiga med Sverige är också att lokaltrafiken går så tidigt. Midnatt? Jisses – det är då röjet börjar! Dock måste jag påpeka att det var skönt att komma i säng någorlunda vettig tid – det var ju andra bullar i Spanien.

Egot

Jag och Lisette på bussen

En glad Domme

Lisette

Jag

Domme och hennes cider

Lisette och hennes cider

Jag och min cider

Domme leker med sugröret

Och jag är glader

Lisette och Domme


Vänta på spårvagnen och det var riktigt kallt


Aja, det blev en fin lördag men jag avskyr den svenska lokaltrafiken (tidsmässigt – hallå? Nattetrafik?!?)  och vädret. Men nästa gång då kör vi utgång en fredag då det både är 18+ och fri inträde. Ska vila en stund nu innan jag fortsätter städa mitt rum. Dagens utmaning: få klar bokhyllan. Ska kanske träffa Kristna på eftermiddagen (hoppas!) hon håller ju på att ta körkort. Ha en fin onsdag!

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0