Egomoments;

Hej Bloggen!

 

Varje måndag är detsamma… jag konstanterar att ännu en vecka är här och att det har gått snabbtsnabbt. Men allvarligt är jag glad att vecka 9 är över. Det var en jobbig vecka, en vecka då jag misslyckades med allt och helst ville låsa in mig i mitt rum för att aldrig visa mitt face offentligt. Men tji fick jag! Det ända som lyckades förra veckan var att jag fick ledighet till Sverigeresan! Tjohoo! Det är lite problem med sådant just nu på skolan. Lärarna har typ haft samtal om att elever tar ut för mkt ledighet. Aja, så länge jag fick mina 8 dagar skiner solen.

 

Helgen var lugn efter fredagskvällen. Såg ”Bedtimes stories” i lördags, och jag kan konstantera att filmen var en besvikelse. Huvudpersonen säger till barnen: ”In life there are no happy ends” vilken är sant (han har rätt, man ska trycka in det i barnen tidigt, livet är ingen disneysaga – and so they lived happily even after) men hur slutar filmen? Alla är superlyckliga och det är sockersöt. Dåligt… var är verklighetsuppfattningen här? Sensmoralen, någon?

Rekommenderas inte.

Nu är det ändock måndag, och en ny vecka står för dörren. Planer? I eftermiddag ska jag GENOMLIDA en gymnastiklektion (snälla, rädda mig!) & imorgon bär det av mot exkursion. Först blir det till någon sjö där vi ska titta på flamingos som parar sig. Sedan ska vi som har biologi A få någon uppgift om att undersöka ekosystemet vid sjön – och sedan jämföra det med ekosystemet vid bergen vi åker till senare på dagen. Jag är inte så jättepigg på det om jag ska erkänna faktum- äsch, ryck upp dig Lena, ska i vilket fall som helst bli kul att lämna funkan!

Som sagt, jag uppdaterar igen på onsdagen. Förhoppningsviss får vi skymta rosa fåglar, och då blir det pics på dem.


Alla har vi våra egomoments.

Aja, i eftermiddag blir det att bege sig till Mercadona för lite shopping inför morgondagen. Sedan ska jag till gymmet… får se vilket pass det blir… Wish u the best!

 

LATER


Kommentarer
Postat av: LAURA

stort + FÖR KINDERNA :) TÄNK PÅ DET HAHAHA

2010-03-15 @ 21:42:19
Postat av: Lena

sis; jag fattar faktiskt inte vad du menar. tkr inte det är för mkt.

2010-03-16 @ 12:51:03
URL: http://lenaispanien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0