Ingen rolig måndag;

Hej Bloggen!

 

Det har inte varit en rolig helg… inte det minsta.

Meningen var att jag skulle åka till Sierra med skolan på fredagen och sedan utgång med L & D medan Alicia & Nora skulle på något ”campo” jag vet inte vad… men så blev inte fallet. Istället har jag varit sjuk, legat och vridigt mig i sängen, haft ont ont ont. Det har inte varit roligt. Jag har inte gjort mycket, ingen utgång, inga roligheter. Men ibland mår man dåligt och då måste man gilla läget. Jag har hunnit få fysik gjort & vilat upp mig, läst och tittat på massa filmer. Så det har varit en riktig myspyshelg, men det är skönt det också. Får le & vara glad och se det som en liten vila inför Sverige-resan (på onsdag!)

 

Så nu var det måndag, och jag kan trösta mig med att denna ”vecka” bara är två dagar lång innan härligheter sätter igång. Inte är jag glad, för imorgon är det fysikprov kl 15.30. Avskyr sena dagar! & idag är det gympa.. blaj, blaj blaj…

Kom prec på att jag dessutom är matvärd. Neeeej….!!!

 

 

Titta vad jag hittade på datorn. Åh, ger mig en form av närhet, en känsla av verklighet… jag vet inte, men hemlängtan tar i. Ligger snön kvar? Mitt område i januari månad, fotograf: sis.



Helt galet vad många minnen man har från den lekparken. Jag kan lova att det har varit mycket action där! Och gräsmattan, timmar man har legat under en stekande sol för att f

På exakt rätt gyllenbruna sommarnyans. Och trädet i mitten är ett körsbärsträd, och för länge, länge sedan växte det faktiskt körsbär där, tror det senast var 2001. & då brukade ungarna palla från oss… aha, det var tider det.

 

Ikväll blir det spinning. Det är tufft, måste köpa en jätteflaska och ha med mig massa, massa, massa vatten… man dricker som jag vet inte vad, men otroligt mycket. Sedan blir det självklart fysik. Känner också att bloggen borde bli roligare, men det är tråkiga dagar fram till Sverige-resan. Förhoppningsviss blir jag bättre på att uppdatera där än förra gången – jisses, jag har internet dygnet runt- ett mirakel! – ni vet hur dåligt det var förra gången. Vi får se… men jag ska försöka iaf. Helt galet …. 1½ dag kvar.

 

Btw… någon som vet hur print screen fungerar?

Please, tell me!

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0