Jag älskar loka!

Hej Bloggen!

 

Här sitter jag och har det trevligt med en labrapport som handlar om olösliga resp lösliga salter. Kan man ha en trevligare förmiddag? Mina tankar går ändå till stakarna som har orienteringsdag idag. Ibland kan kemi te sig lockande. Haha, nejdå… men jag får inte vara lat här eftersom att jag är ledig 8 skoldagar, så det blir upp om förmiddagarna för plugg. Har redan gjort min engelska, halva labbrapporten och ska köra lite engelsk grammatik snart snart. Det känns okej, faktiskt.

 

Fick en mysig ”väckning” av Ophelius omkring 06.00 imorse. Han hoppade upp i min säng, och så var det klapp och kram. Han är så fin. Har faktiskt tagit lite pics på honom. Ni ska få se. Tänker spec på Alicia som inte visste att jag hade katt. Men det har jag – världens goigaste finaste lilla filur.

 

Dagen planer är att ta mig in till stan med cykel! Hell yeaah jag ser fram emot det; har inte cyklat på 9 månader, vilket är en stor omställning i och med att jag cyklade varje dag förra året. Men nu väntar min underbara svarta monark på mig. Sedan ska jag möta upp Kristina för en fika, och det gör mig glad glad. Ikväll när pappa kommer hem från Staffanstorp ska jag bjuda honom på tortillan jag köpte i Spanien. Tror ni han gillar den? Spännande!

Jag gillar att bjuda på skratt, spec till Alicia som är en liten filifjonk. Jag som skulle dricka den nya lokan första dagen i Sverige. Jag som älskar loka, & jisses vad god den är. Jisses alltså, den godaste smaken utan tvekan. Jag ska leva av den nu i Sverige. Tusan att det bara finns fonter i Spanien, & den är inte god, ingen loka alltså…


Så, nu blir det grammatik! Hoppas orienteringsdagen går bra. Och snart ska jag visa prov på en riktig konstnär.

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0