Magi;

Hej Bloggen!

 

Jag mär bra nu. Jag längtar tills fredag mycket! Har blivit bjuden på en fest av en spanjor som jag träffade i fredags. Ska bli väldigt, väldigt spännande. Själv hoppas jag på en sen natt med mycket dans och trevligt sällskap. Sista helgen innan Sverige-resan måste vara ultimat, och nu känns det verkligen tiptop. Ja, det är verkligen gyllene nu. Sverige-resan närmar sig med stora kliv och nu börjar det verkligen kännas i magen. Kan ni fatta att jag åker hem och 7 dagar, kan ni det? Jag tror inte jag har svalt det som verklighet än, tror egentligen aldrig att jag kommer att göra. Men åh, hur skulle jag kunna vara depp nu när jag har en rolig fest + en rolig resa framför mig? Dessutom har min värdmamma tinat upp Lingongrova; hur skulle jag kunna vara depp när jag får provsmaka Sverige bara dagar innan jag ska ditt. & då blir det lingongrova; & keso: varför finns inte keso i Spanien? Om spanjorerna bara visste vad de miste hade de gråtit blod, jag lovar.

Och till råga på allt har jag hittat den ultimata, perfekta, fantastiska alldeles, alldeles underbart sagolika klänningen till födelsedagen:

Visst är den sagolik; visst är den magisk? Jag är så kär så det gör ont! Den är perfekt. Rosor, svart…hokus pokus och vi har love.

Med på bilden är även mitt halsband inköpt i Málaga. Orkar man släpa med den till Sverige? Eller så piffar jag till min flygplansoutfit med den… aja, låt mig ta mig funderare.

Och sedan vill jag visa min kreativa ådra; för visst har jag en sådan:

Enkelt men ack så vackert; snäcka en gåva från sis och halsbandet en gåva från mamma. Adderar dem två och vi har en vacker melodi. Ni ska veta hur mycket komplimanger jag får för smycket. Och jag förstår berömmarna; halsbandet är underbart.

Tack sis som agerar den bästa snäckletare medelhavet någonsin haft. Utan dig hade inga vackra toner uppstått; så sant så.

 

I eftermiddag ska jag keep on study. & lyssna på darins låt i melodifestivalen; jisses, hur kunde den inte vinna? Ni som hade rösträtt borde värnat om den och röstat på honom. Låten är bättre än bäst, den är sagolik och jag kan inte sluta lyssna på den. Svaret heter youtube och jag ska nog sätta på den omedelbums. Lyssna på introt: det kallas magi!


 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0