Snälla, herr vädergud?

Hej Bloggen!

 

Igår var jag med om en riktig ”knas-upplevelse”. Först & främst ska jag göra klart för er att jag inte tror på horoskop, men jag kan också erkänna ibland när jag är uttråkad händer det att jag klickar fram ett; och det gjorde jag igår. Shit, säger jag bara… öppnar väduren vecka 9; & när jag läser det vill jag både skratta & gråta. Varenda litet ord stämmer. Det stämmer så precis att jag vill ställa mig upp & skrika. Det stämmer så precis att jag har sparat det på datorn & läser det med klump i halsen. Aldrig i mitt liv har ett horoskop stämts så exakt, det är läskigt. Vill inte skriva här vad som stod där, det har inte här att göra. Men slutsatsen; den som berör framtiden, var mycket, mycket positiv. Om även det kan stämma är jag i sjunde himlen.

& nej, jag tänker inte säga varifrån jag hämtade horoskopet. Aldrig. Don´t even ask.

Aja, tillbaka till verkligheten, & den är inte lika fantasifullt sagoaktig. Nej, det är bara regn varje dag och jag vill skrika, skrika och gråta lite. Aldrig förr har det regnat så här mycket i landets historia, och jag blir ledsen.ledsen. Denna vecka har det regnat båda tisd & onds, när vi satt och hade nationella bara vräkte det ner. Jag orkar inte mer, okej, herr vädergud?


Något ni i Sverige bara kan drömma om – röda älsklingar, jordgubbar!!

Så var det fredag. Skönt! Denna vecka har varit otroligt, otroligt jobbig & det är minst sagt lycka att den är över. Nu måtte det vända annars vet jag inte vad jag tar mig till. Tror jag ska ut på presentjakt till föräldrarna, om jag orkar alltså. Sedan bär det av till gymmet på lörd, tror jag. Dessutom överraskade Alicia & Nora mig idag genom att berätta att de SKA ut! It made my day! Jag är taaaaaggad… men jag är trötter (det är fredag, konstigt vore annars) så jag ska hem, duscha, kaffe & alvedon. Sedan är jag redo!

Trevlig helg!  

Uppdaterar imorgon kväll (tror jag) I guess att jag beger mig till Miramar.


LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0