Sverige är finfint på cykel:

Hej Bloggen!

 

Morgonen kunde ha varit roligare. Jag blev väckt av en skriktig syster, en sur syster. Ingen mening att somna om, utan nu sitter jag framför internet (hey internet!) och slurpar på en stor, rykande kopp te med fruktsmak. Hade en trevlig kväll/natt med syster. Vi skrev galna mejl och jag skrattade så det gjorde ont.

 

Gårdagen var också bra. Inte så farligt kallt i K-stad, men jag kör på dunnjacka, känns tryggare. Men här går folk omkring i skinnjacka och kjolar, men kommer de från vintervintern är det inte så konstigt. Tog cykeln in till stan – första gången jag cyklade på 9 månader. Först kändes det faktiskt lite vingligt, men ganska snart satt rytmen. Att cykla sitter i ryggmärgen. I stan mötte jag Kristna, vi satte oss vid ett fik, drack kaffe och snicksnackade. Det var trevligt, och gör mig glad glad glad. Åh, vad det är kul att träffa alla. Ska ev träffa Sanna idag, och så ska Matilda sova över! :D

Min älskade svarta monark.
Blaj var att på hemvägen kunde jag inte cykla med den – bakhjulet var nämligen infekterat av stora, djupa tjocka HEMSKA revor. Pappa tror det beror på att däcket torkat under tiden i Spanien – använde ju den varje dag innan. Nu ska den så snart snart som möjligt till verkstaden. Jag föredrar att cykla, jag vill ha en frisk cykel.

Blaj kunde jag inte nå pumpen heller för någon hade varit så smart att placera den under en stor byrå + 2 kartonger med massa papper. Hm, hur smart?

Sverige är fint. Det är vår och jag är pilifjonkglad.

 

Nu ska jag plugga. Sedan blir det som sagt in till stan. Men jag ser fram emot det. Ska färga håret, sedan blir det som sagt att träffa Matilda, förhoppningsviss får jag träffa hennes söta hund Humla, och vi kan ta en kaffestund sådant som jag har saknat. Längtar! :)

 

Ha en fin fredag!

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0