10 saker du inte visste mig...

Hej Bloggen!


1.    Jag är för snål för att köpa ett paraply. Enligt mig är det ett ”tråk-köp” och därmed jobbig att ”slösa pengar på” När det är solsken tänker jag: ”Aja, klarar mig utan ett paraply, det gäller att härda ut vid de få tillfällen de regnar” När det väl regnar är det floder & jag ångrar min snålhet. På så viss går det likt en blöt berg & dalabana.

2.   Jag måste följa någon serie, alltid! Innan var det SATC & nu kör jag på Desperate Housewives. Jag tittar på ett avsnitt varje kväll innan jag går och lägger mig; utan det är inte dagen hel! Dessutom är det ett extra spänningskick att ha ett färskt avsnitt väntandes på kvällen när man genomlidit en seg skoldag.

3.   Första landet jag besökte var faktiskt Polen. Då var jag 14-15 månader. Och nej, jag minns inte mycket från den vistelsen. Men jag har efter det varit i Polen två gånger – i samma stad, Katowice. Det är en inte särskilt vacker stad så att det har blivit just den beror sammanträffande helt enkelt. Uppfattning om Polen? Mitt första land, för övrig håller jag mig neutral.

4.   Jag spelar inte fotboll. Har därför skolkat varje idrottslektion med fotboll på schemat sedan andra klass.

5.   Jag är en badkruka. Tycker bara det är för kallt och förstår därmed inte vitsen med att plåga sig själv. Varför inte njuta av solen på stranden? Ja, det är min princip.

6.   Kallar vår gröna golf för ”wolfen” Varför? Första gången jag såg den, då vi prec hade köpt den, ropade jag ”titta! Här kommer wolfen!” Jag hoppade studsmatta då.

7.   Jag har varit en simsnörd sedan 2001. Dock spelar jag väldigt sällan nuförtiden. Nu har jag inte spelat sedan jullovet. (5 månader!!) tid finnes icke… men på sommarlovet kommer det säkerligen bli ett par nätter. Är på sjätte generationen i min legacy (som jag skapade prec när sims3 kommit ut) och min och Matildas mål är att komma upp i tionde generationen.

8.   Jag är besatt av axelbandsväskor! Där finns alltid; digitalkamera, mobil, Ipod, nycklar, penna, suddi, näsdukar och annat beroende på situation. Jag förstår inte vitsen med handväskor som bärs i handen. Bara jobbigt.

9.   Jag har aldrig bränt mig i solen i Sverige men här i Spanien är jag en tomat – och som den svider! För att gå ännu djupare på detaljer fjällar jag som en toker. Usch och tvi!

10.      Min absoluta favoritlåt är ”Sista morgonen” av Niklas Strömstedt. Första gången jag hörde den var på TV när jag var åtta år. Då grät jag under stycket om den begravda fågeln. Nu när jag är äldre förstår jag låten bättre och efter varje lyssning fälls en och annan tår. Åh, utan tvekan är det den absolut bästa låt som någonsin producerat. 10 år och älskad fortfarande! Lyssna på introt bara… finner inte ord! Har ni aldrig hört låten – starta youtube bums!!


Egot själv.

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0