Nya smycken;

Hej Bloggen!

 

Jag mår bra, faktiskt. Tänker på pappa som befinner sig i Polen och sis som fick sitt första mvg igår (grattis!) Tränade på en dansföreställning igår till 21.00 (men jag erkänner att jag inte var där hela tiden – kom senare) men ärligt; kan skolan verkligen hålla kvar oss fem timmar? FEM TIMMAR! Shit jag har fullt upp på eftermiddagarna – fick både ställa in träningen & engelska-plugget bara för att sitta och glo på en stol i 2,5 timmar. Shit, jag dansar 2 minuter! Sedan kommer man hem runt 21.20 och då kommer det ”smäll” läxor man glömt, och annat skit. Skolan ska sluta runt 15-16 sedan ska det vara tack och hej. Suck suck suck

 

Positivt är dock mina två nya smycken på 14 mm som jag köpte i tisdags på piercingsstudion. Dels en i plast (ska vara skönt att ha ibland har jag hört) väldigt söt, svart med stjärnor. Sedan blev det självklart en klassisk metall som jag har i munnen nu. Passade på att låta piercaren stoppa in den. Man vill ju inte riskera någonting och nu vet jag dessutom att den sitter i korrekt. Jag lovar – när jag stod med inget smycke alls, kände jag mig naken. Det var som att ha ett stort håll mitt i munnen, en riktigt obehaglig känsla. Den kortare staven var betydligt bekvämare än 18mm men i början fanns det där hålet med. Nu har jag dock vant mig och tycker det är skönt. Piercaren var hur trevlig som helst och studion verkar vara jättebra. Skulle mycket väl kunnat pierca mig själv där, men återigen måste jag säga att det kändes tryggare i Sverige. Att kunna prata obehindrat med piercaren.

Några pics på mina smycken:

Mitt plastsmycke med stjärnor. Visst är den snygg? Färger bara skriker LENA! Jag är rosa, alltså.

Med denna bild vill jag lyfta fram längskillnaden. Den i metall är alltså 18 mm och den man först får under läkningstiden. Längden beror på att tungan svullnar upp. Den är jobbig och klumpig i munnen. Sedan ser ni 14 mm bredvid. Ganska stor skillnad, huh? Och jag lovar – det känns i munnen!

En annan sak – i tisdags gjorde Hanna och Emma en jättebra, välgjord och intressant redovisning av deras projektarbete. Ta credit, tjejer – ni var grymma! Var stolta över ert arbete!!

Idag är det torsdag och jag slutar tidigt men har så sjukt mkt i skolan nu att det är det som väntar hemma. Det gäller att ta tillvara på tiden. Är så äckligt skoltrött att det inte finns något jag längtar efter mer än sommarlovet. Det ska bli så grymt skönt att få njuta av frihet och sovmornar. Kan säga att jag inte sovit den senaste veckan. Hatar att min värdmamma ska ha på tv´n hela natten (jag är seriös) dessuotm snarkar hon att jag aldrig hört något värre (ja, hon slår faktiskt pappa) nätterna är sömnlösa. Tacka gud för att det bara är 5 veckor kvar i värdfamiljen. Skulle aldrig orka mer med dem.

Detta inlägg är nummer 300!

Ha en fin torsdag!



LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0