Två små byar;

Hej Bloggen!

 

Idag har jag tänkt lägga ut lite pics från Granada-resan i tisdags.

Vi åkte med Svenska B gruppen och temat/syftet för resan var den spanska författaren Federico Garcia Lorca. Känner ni till honom? Hur som, förmiddagen spenderades i två mindre byar cirka 30min utanför Granada och på eftermiddagen var vi ett par timmar i just Granada. Granada var en härlig stad, så det var synd att vi fick så pass kort tid där. Men jag förstår pappa som på kvällen smsar mig ”jag har alltid drömt om Granada” – ja, det är en fantastisk stad. I de två byarna fick vi först besöka huset där Lorca födded, varav vi senare tog bussen till ytterligare ett hus där han tillbringade sin barndom. Om jag ska vara ärlig var dessa två besök inte så mycket att hänga i granen. Guiderna talade spanska (och så pass mkt förstår jag inte) det gick snabbt, snabbt och det var mycket. Riktigt tråkigt. Dock blev det mycket roligare med kameran då Alicia fick agera min fotograf; och den tjejen kan det! Den tjejen kan få mig att garva; på något sätt lyckas hon alltid fånga mig just då jag gör konstigaste minnen. Men hennes miner är inte så dåliga de heller.


Vi tar en drick-paus under den heta solen i den första lilla byn.

Jag.

Jag i den lilla byn.

Jag och Nora.

I detta hus föddes Federico Garcia Lorca 5 juni 1898.

Alicia verkar impad och jag diggar Lucas solglassögon.

Örhängsmode enligt Lucas.

Jag i Lorcas trädgård. Ni vet en sådan mys-trädgård med önskebrun! Vill jag också ha!

Nora och jag föll för samma kille…

Men det var jag som fick pussa honom!

Alicia blev fascinerad av viden som fanns i Lorcas andra hus.


Aja, det får räcka nu. Har så sjukt mkt i skolan, och jag skojar inte när jag säger det. 100 % bitter sanning. Hade spanska prov och jag lovar – pluggade i princip inget. Jag hinner inte! Helt galet är det, varför ska allt pressas ner till nu? Och så är värmen här – folk klagar ¡qué calor! Men inte jag för jag är glad glad glad. Jag minns hur tuff vintern var, så nu ska jag njuta även om det rör sig om temperaturer runt 33 grader.

Imorgon är det fredag och jag har ingen skola! Istället kl 09.00 är det generalrepetition på musikalen som nu har fått namnet ”spegeln”. 13.45 kör vi första uppvisningen och 19.30 den andra. Spännande!

Ska försöka att blogga under dagen – Granadabilderna!

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0