Halloween!

Hej Bloggen!

 

Haft fina dagar tillsammans med fina flickor. I söndags var det besök på internet-caféet och sedan tjejsnack till sent. Det var mysigt och vi var lediga i måndags så det var extra fint (det var helgdag här i Spanien) Nora hade besökt sin värdfamilj och bjöd på tortilla som hennes f.d. värdmamma lagat – och den köpta är ingenting jämfört med en hemmalagad av en riktig spanjorska! Åh, om jag kunde göra tortillan lika god! Måndagen tillbringades med matteboken, hade nämligen prov igår (det gick helt OK) Tog en joggingsrunda på kvällen (det börjar bli både kallt och mörkt här) innan jag gick hem till tjejerna och gjorde Alicia sällskap framför filosofi-boken. Det var mycket intressant att lyssna när hon skulle förklara skillnaden mellan etik och moral.

Igår var jag och shoppade med Nora och Alicia i Málaga. Det var jätteroligt! Synd att jag har skola tre dagar nu – vill umgås med tjejerna och inte sitta i en bänk. Aja, om 1½ vecka vankas det Sverige-äventyr!

 

Ska ju lägga ut bilder från halloween-helgen! Den var toppenfin och lyckad (förutom att det började ösregna runt tre) Inte kul, fick springa hem + att jag blev blå under masken. Åh, nej! Ni skulle inte vilja se mitt ansikte sisådär runt 5 på morgonen, det var ingen vacker syn! Många var utklädda – såg många roliga outfits under natten. Foreplay var smyckat med skelett och spindelnät (som smarta-Lena fastnade i ett x-antal gånger!) Träffade också några trevliga spanjorer (kompisar till Diego) som var nedmålade i blod. Kul att få öva lite på spanskan också. Bilder: (fler kommer mañana, kameran gick varmt den kvällen – men alla var så snygga så det var tvunget att förevigas.


Lisette och Domme står i köket och fixar bål med massa frukt.

Alicia och Nora var aliens – och under natten vakades vi av 2 extra ögon som var smyckade med stjärnögonfransar. Stylish!

Fina flickor i mask – Jouline, Lisette och Domme.

En annan flicka i blå mask. (Lisette fixade mitt hår sen)

Här ska håret sprayas grönt och glittrigt, som en sista touch på outfiten.

Haha – älskar Cassandra i bakgrunden! Hon var vampyr.

Nora & Lisette.

Hela gänget!

En söt (och snäll?) alien.

Lisette fixar mitt hår!

Jag i mitt tuperade hår och alien Nora.

Tacka att håret lade sig lite senare. Jag gillade det – det såg bra ut sen.

 

Halloween var toppenfin men kan säga att jag var lagom sliten på söndagen – men för en rolig kväll var det så värt det. Är trött nu också; men jag hade en väldigt fin tisdag som får mig att le, le, le!! Så även det är värt de.

Imorgon har jag sovmorgon, skönt att religionen är inställt. Nu måste jag dock hem och jobba med biologi-arbetet. Vill få det klart till fredag så jag slipper tänka på det under helgen.

Förresten, ett roligt telefonsamtal:

Syster Laura ringer:

La: - Lena!! Är det sant att du bor i Spanien? Var ligger Spanien? Ligger Spanien i Sverige?

Le – Ehm, hur full är du?

La – Nää, jag är inte full!!

:S

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0