Ett riktigt lyckokast – eller lyckotagning?

Hej Bloggen!

 

Jisses, vilken natt det var i fredags och då menar jag inte i positiv bemärkelse. Jag kan minst sagt säga att det var min sämsta natt i Spanien någonsin. Fruktansvärt och jag är GLAD över att allting är över. Det får aldrig hända igen! Usch! Ska skriva & berätta senare men oroa er inte – ingenting farligt hände utan det var snarare jobbigt jobbigt jobbigt

Usch! Fram till 02.00 hade vi tjejer dock en toppenkväll och jag blir varm i magen när jag tittar på de bilderna, så det får vi vara glada över. Men jag som längtat efter fredagen läänge och så slutar det såhär. Ajaj, man vet verkligen inte vilka vägar livet har. Det blev inte som jag tänkt mig.

 

En annan sak som inte heller blev som jag tänkt mig men nu istället är så toppenbra att jag vill ställa mig upp och skrika jippie är detta:



En riktig lyckotagning var det! Jag hade gått till El Corte Inglés (ett stort varuhus) eftersom att mina hörlurar till ipoden hade gått sönder efter bara en månad (bajs på det) men då passade jag på att kika i kameraavdelningen, som ligger bredvid ljud, och då råkade jag se att de hade kameran! Samma kamera jag önskade mig men som pappa inte hittade i Sverige – och här var den dessutom 500kr billigare! Jag köpte den direkt, och dessutom gjorde jag köpet på spanska, något som jag är lite stolt över. Var så glad att jag till och med började berätta för försäljaren om hur vi letat i Sverige och att den dessutom var dyrare där, han kommenterade det med att saker och ting är billigare i Spanien (sant). En väldigt trevlig försäljare som hjälpte mig med allt. Jag är jätte, jättenöjd med min nya kamera och särskilt glad över det spontana, men oerhört, lyckade köp. Har redan hunnit fota en del och jag känner att det garanterat kommer bli fler. Min gamla rosa kamera fungerar som extra kamera då det vankas utgång.

Som sagt – en riktig lyckotagning!


Jag och min nya älskling!

 

Igår var jag dödstrött! Hade bara sovit fyra timmar natten till lördag. Kom hem runt 07.30 (och det var inte frivilligt) så hamnade inte i säng förrän vid 08.00 och steg upp 12.00. Var hemma hos L & D igår och tog det bara lugnt. Jag och Domme skulle titta på ”17 again” men ingen orkade. Istället pratade vi om hur hemskt det skulle vara att vakna och vara just 17 again. Hemma i Kristianstad, gå i ettan, huh! Nej, tack! Gick från dem redan vid 23.30 något och var då så trött att jag knappt kunde gå rakt. Hemma bara kastade jag mig i sängen och sov, sov, sov! Sovit runt 11-timmar i natt- skönt så jag inte finner ord!

Synd att Laura är i Dalarna denna helg. Försökte ringa henne runt halv fem på natten till lördagen och delge henne den hemska situationen jag då befann mig i. Hon skulle garva som en toker, haha, jag känner den människan. Men får väl hoppas att hon har det bra där uppe på återträffen med konfagruppen.

Ha en fin söndag! Själv ska jag bege mig till L & D senare, vi ska titta på film. Hoppas vi orkar det idag då. Imorgon är det skola – ”lovet” är slut. Aja… det har gått väldigt för snabbt!

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0