Sverige i november!

Hej Bloggen!

 

Suck vad livet inte är roligt just nu. Lisette och Domme har åkt till Marbella idag vid tolvtiden. Jag har aldrig varit där och jag vill åka dit. Jag fick följa med men nej, nej det gick inte. Spansklektion och biologiprov hindrade mig och nu sitter jag här i skolan och är smådepp över det. Vi har ju sagt att vi ska dit någon helg och partaja, första morgonbussen hem i så fall. Det hoppas jag blir av men det skulle vara väldigt roligt att göra en resa dit även under en dag – en utflykt. Det är så tråkigt just nu, jag är nere i en svacka. Ingenting händer förutom skolan och jag blir galen av trisstes. Jag vill att någonting ska hända – nu!

Men det är inte långt kvar till helgen (som ser ut att bli fin) planerna just nu är ut och äta på fred och sedan film och på lördag kommer Alicia och Nora från Sverige! Förhoppningsviss börjar det hända lite då och fram till dess får jag bita ihop och sätta väckarklockan (upp tidigt både torsd och fred).

 

Jo- en liten crazy sak hände igår. Jag var på väg hem från Miramar där jag varit och shoppat (ska visa i ett framtida inlägg!) och gick förbi en spanjorska. Jag tittade på henne lite snabbt och tänkte ”men hon är ganska söt” (inte på något lesbiskt sätt!) Aja, när jag passerat henne hör jag hur någon kraxar väldigt högt bakom mig. Notera att jag hade ipoden på men trots det hörde. Jag vänder mig om och ser att det är tjejen som låter. När hon möter min blick fortsätter hon och gör ännu högre. Jag bara fortsätter att gå och hör i bakgrunden hur spanjorskan forsätter med sitt fåniga läte. Visst för att jag vet och har upplevt att många spanska tjejer har någonting emot oss svenskor. De har fått för sig att vi är här för att ta deras killar (?) I detta fall var det hon som hade en kille bredvid sig och jag som gick ensam. Dock har jag aldrig upplevt detta förakt så konkret som i detta fall. Personligen tycker jag att tjejen bara var fjantig – ljudet saknade mening och lät bara löjligt. Folk runt omkring måste tyckt att hon haft något fel i huvudet och det tycker jag med. Världen är full av idioter och jag mötte en igår.

 

Sverige-resan i november närmar sig. 16 dagar kvar!!




Jag längtar! Åh, det ska bli underbart att komma hem! Speciellt när man har hemlängtan. Jag vet att det är minusgrader där uppe – men ändå, det är ju Sverige.

Igår lagade jag mig en kopp god svensk nyponsoppa. Jag älskar verkligen nyponsoppa men den ska vara varm. Får passa på att dricka så länge jag har nyponsoppa (och det är inte så länge till, haha!) Tack pappa – och du får se till så att det finns nyponsoppa hemma när jag kommer! Jag vill ha en kopp så fort jag är hemkommen.

 

Nu ska jag hem, skönt.

Ha en fin onsdag!

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0