Utelåsta!

Hej Bloggen!

 

Som jag skrev igår blev inte fredagen som planerad. Jag var jättetaggad på att gå ut, dels för att jag varit hemma och pluggat hela dagen och dels för att jag inte var ute förra helgen då mamma var här. När jag dessutom hittade drömkameran hux flux var mitt humör verkligen tiptop. De första timmarna his L & D var väldigt bra. Vi hade roligt och vi var glada! Ja, vi hade en känsla av att det skulle bli en bra natt (haha!). Men en sak som är spännande i livet är just hur det kan ta hela andra vägar än vad man tror – plötsligt blev det inte den där partynatten nummer ett. Utan snarare oro, trötthet och väntansnatten nr ett. Inte det minsta roligt.

 

Vi hade blivit utelåsta! Ja, Domme ville tillbaka upp i lägenheten, vi hade precis gått hemifrån och kl var runt 02.00. Linnéa får inte upp dörren och Lisette ringer och undrar vad det är som hänt. Hon går upp och upptäcker då att nyckeln sitter i på andra sidan! Paniik! Vi ringer runt till alla – vi var desperata! – så pass att jag till och med ringde pappa, mamma och syster i Sverige. Inte för jag vet vad de skulle göra men jag var verkligen desperat. Hade lämnat mina nycklar i deras lägenhet. Tillslut fick vi tag på Danny i klassen och mötte upp honom. Han försökte få upp dörren men kunde inte eftersom att dörren var av ny modell. Vi gick ut men ingen var särskilt partyglad. För min del gick kvällen helt fel, fel, fel! Satte mig ner vid heavens gate och kände mig jättedepp! Inget var kul, jag mådde illa och orkade inte göra något. Linnéa och Domme kände detsamma så vi gick tillbaka till lägenheten. Där tillbringade jag 2,5 väldigt jobbiga timmar (04.30-07.00) Vi satt bara och väntade, illamåendes, kalla, huvudvärk. Det kändes som två låånga år, minst! Ringde som en toker till varenda låssmed vi kunde nr till men ingen svarade. Mötte en granne som hjälpte oss med att söka och ringa efter låssmeder. Men ingen svarade – och det ska föreställa 24h service? Runt 06.00 fick vi äntligen svar och 07.00 kom låssmeden. Det stavades lycka! Jag och Linnéa började hoppa runt med ett stort smajl på läpparna, så glada var vi! Vilken glädje när lägenheten låstes upp! Kom hem halv åtta, nattade runt åtta.

Kvällens outfit.


Linnéa, Domme och jag som ropar ”Jag vill också vara med!”

Domme är jättesöt!

Egot själv.

Glad Domme.

Domme är fascinerad av Lisettes sko! WOW!!


Och Lisette är väldigt pepp!

Linnéa bjöd på en dansföreställning!

Jag och Domme.

Helgens favvobild! Kolla domme! Garv!


En annan favvo på mig och Domme.

Jag & Domme. Vi båda gillade min nya kamera.

Gott på balkongen!

 

Som sagt, inne i lägenheten hade vi roligt, det var i trappuppgången. Jag är verkligen glad att den natten är över och jag vill aldrig uppleva något liknande. Resten av helgen tog jag det lugnt med L & D. Igår var jag hemma hos dem på kvällen och tittade på filmen ”500 days of Summer” en olycklig kärlekshistoria. Väldigt bra! Har ni inte sett den så rekommenderar jag den! Hur som, vi hade trevlig igår- kycklingsmak, Domme? Jag gick hem vid halv elva och ägnade kvällen åt att redigera bilder. Aja, ska hem nu och sedan mot mercadona. Får inte glömma toapapper! Skriver det på handen nu *haha*.

Ha det så bra!

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0