Två dagar med mamma;

Hej Bloggen!

 

Imorse åkte mamma efter 6 fantastiska dagar här på solkusten. Känns alltid lite vemodigt och småjobbigt. Besök är fantastiska små äventyr och alltid jättekul men avskedet, ja, det får nästan allt det roliga att tappa smaken. Nej, nu ska jag inte vara alltför negativ. Det har varit toppenbra dagar, och istället för att deppa över att det är slut ska jag vara glad för att det varit så bra. Fina minnen väntar även i framtiden.

Vi har hunnit med en massa och dessutom har vi haft toppenfint väder samtliga dagar med solsken och behagliga temperaturer. Som mamma sa – nu återvänder hon till skugga i 7 månader. Jag älskar det spanska vädret. Vi har bland annat gått på stranden, umgåtts, shoppat, gått på restaurang och tittat på romería-tåget som passerade Fuengirola i söndags (innan ferian som börjar idag) Det har varit mycket trevligt och har jag fått många härliga svenska saker som jag ska njuta av innan jag själv beger mig till Svealand (domme åker om bara fyra veckor – avis!)
Tack mamma för allting och hoppas att resan till Sverige gick bra. För min del är det en returresa till vardagen som gäller. Jag inleder den med biologi-plugg och ett besök på Mercadona. Toppenkul, verkligen!

Blev mycket, mycket  bilder med mammsen de senaste dygnen. Lägger ut ett urval, annars är risken stor att det skulle bli alltför tråkigt för er och alltför jobbigt för mig – har ju en härligt biologiarbete hemma om vattenkoppor som väntar. Ska man våga sig på ett jippie? Nja.

Föresten – ett stort KRYA PÅ DIG till Linnéa som ligger hemma med halsfluss.


Strandpromenaden är fina saker.

Strandkonst.

Piren är sagolik. Där satt vi och mös och jag åt en chirimoya. Så sjukt gott – finns det ens i Sverige? Godare frukt finns inte! Och nu börjar säsongen här, tror jag ska vara så pass snäll mot svenskarna och ta med en frukt hem så ni ska få smaka.

Dessutom var det kul att titta på alla feta turister som gick ut på piren för att lappa sol.

I lördags var stranden konstigt dimmig. Först trodde både mamma och jag att det var eldsvåda men ingen var i panik – sedan såg vi denna ”rand” antar att det var någon form av naturfenomen, men ingen aning om vad. Någon som har en gissning?


HAHA!


Jag storshoppade galgar till mina älskade kläder. = en glad Lena. Bredvid ser ni lite av ”väskförsäljarnas” utbud. Piratkopior, usch!


Tåget som passerade staden på söndagen.


En stor orkester passerade.


En spanjor och hans kor tågade med

Många ville ha Paellan det bjöds på, mamma och jag orkade inte stå i kön. Vi gick istället till stranden, satt i solen och drack iskall Cola.

Feriaplatsen är uppladdad inför ferian! :D Det är jag också!


Strandshopping!


Tänkte ta mig till parken imorgon (ingen skola – det är lokal helgdag!) och lägga ut bilder från månd-tisd. Hoppas internetuppkopplingen där kommer funka.

Hur som – idag har jag haft en timmes spanska, nu slöar jag framför datan innan jag beger mig hemåt, brygger kaffe, pluggar. Senare på eftermiddagen måste jag vara duktig och handla, ajajaj. Men ikväll blir det roligt – feria med Lisette och Domme!

Det ser jag fram emot! Ha en fin onsdag!

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0