Ytterligare två dagar med mamma;

Hej Bloggen!

 

Drömde en riktig ”Lena-marddröm” i natt. I drömmen hade jag en stor fet resväska fylld av mina favvo-kläder (bland annat min blåa jacka) sedan vill min kompis Emma bli fotograferad av min pappa vid tågrälsen mitt ute i den mörka svenska skogen. Jag ser tåget komma och får panik! Alla flyr men jag glömmer min resväska på spåret. Det slutar med att mina kläder ligger i remsor överallt. Huh! Hemskt, hemskt!

 

Ferian igår var najs! Vilken stämning! Var inte där så länge igår, men det håller på i 1 vecka så nog har jag tid. Lisette och Domme betalade svindyra 3 euro för karuell (jag är för snål) vi gick omkring, massa människor och uppklädda spanjorskor, högljudda peñor och dans dans dans (Nora? Var är du??) Ska dit redan ikväll igen med våra spanska vänner. Det ska bli mycket trevligt.

 

I måndags sken solen igen. Mamma och jag slöade på stranden, satt på piren och tittade på killar som fiskade (jag var nära på att spy av fisklukt) Vi skämtade om att pappa skulle njuta av det han kallar ”havslukt” men som egentligen bara är rutten fisk. Vi käkade kines och fortsatte skämta om att pappa skulle öppna en restaurang och servera överkokta snabbmakaroner. Haha! Träffade också en norrman som ska öppna en skandinavisk restaurang i december. Roligt! Pinsamt att mamma kallade honom ”äcklig man” innan vi visste att han kunde svenska (bott i Göteborg 15 år) Haha, som det kan bli.

En del shopping på Miramar. En fantastisk blus och en handväska. Mamma tog med ett par från Sverige och sydde de som gått sönder här nere så nu vill jag påstå att jag har en fin samling. I tisdags var det dessutom skolfotografering. Det gick bra. Vi tog klasskort utanför skolan, på entrétrappan. Jag hade exakt samma plats som förra året – när jag såg att den var ledig sprang jag fram och tog den. Lisette stod bakom mig och bakom henne stod Domme. Hoppas Dommes halsband syns för den var sjukt fin. Hoppas verkligen enbilden blev bra. Kändes varken bra eller dåligt så nu gäller det att vänta och hoppas på det bästa. Jag tycker inte alls om skolfoto. En chans till en bra bild – någonting som man sedan ska behöva tampas med i ett år. Tacka var detta min sista fotografering, vilken lättnad! Hehe…

Här följer lite bilder, bland annat på den fantastiska klänningen jag hade på skolfotot.

På måndagen råkade jag frysa min cola (la den i frysfacket utan att veta att det var frysfacket) När jag skruvade på kroken kom jättebrun skum (brunare än vanlig cola) som smakade jättestarkt av just cola. Jag lät flaskan stå. Gasen samlades i topppen och den pressades sedan ut. Resultatet blev ¼ mindre cola – men kall och god.

Utsikt in mot Fuengirola från piren.

Jag på morgonen då vi skulle ha skolfoto. Åh, klänningen!

I parken vid skolan efter fotograferingen.

I samma park.

Shoppingssugen utanför Miramar.


Just nu sitter jag i Parque del sol, lyssnar på kent och googlar äckliga bältros-bilder till mitt biologi-arbete. Ska hem och försöka få mer plugg gjort.

Vill få så mycket som möjligt gjort nu när jag är ledig. Jag säger bara projektarbetet, det är roligt.

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0