Feria i Mijas Pueblo;

Hej Bloggen!

Sitter i skolan och har slutat! Skööönt! Har dock kämpat mig genom 2 timmars fysik B; jag menar; hur stor nytta kommer jag ha av elektriska fält i framtiden? Jag blir galen och så är det svårt! Nej, fysiken är min fiende detta läsår och kriget startar nu!

Ute är det varmt och jag trivs! Höstrugg i Svenne-land. Vad var det jag sa? Svenneväder, svenneväder och svenneväder. Jag saknar det inte.

 

Igår var en riktigt lyckad kväll!! Det är nämligen feria i mijas pueblo (upp i bergen) visserligen är den mindre än den i Fuengirola (som börjar den 7 okt) men trots det väldigt trevlig. Har ju aldrig varit i mijas pueblo och bara det är en grej, de är ju kända för sin speciella åsna som vi självklart stötte på. Åkte upp tillsammans med Diana och några av hennes kompisar, ett par trevliga killar med rötter i Sverige men som har bott i Spanien hela sitt liv. Den ene av dem gick på IB (som jag gick på i ettan) så även det var kul. VI gick omkring på feria-platsen, tittade på folk och gick till skum-festen. Det var ett litet torg de fyllt med skum genom sprutande ”kanonkulor” sedan var det bara att kasta av sig skorna, kliva ut i det ”vita havet” dansa, kasta och hoppa i skummet. Och jag blev mulad! Men det var kul och musiken gav verkligen dans-feeling. Lyckad kväll med trevligt sällskap och dessutom är jag glader att jag fick skjuts hem hela vägen. I framtiden känns det inte som att man kommer att ha tid för sådana här roliga utflykter så kände att jag fick passa på innan läxorna sköljer över mig som en ondsint tsunami.



Jag precis innan jag skulle ta bussen till Mijas Pueblo. En seg resa på 25 minuter upp bland bergen (varför är lokaltrafiken så seg här?) desstuom fick man lock under öronen under åktiden.


De välkända åsnorna från Mijas Pueblo. Det är som en taxi, alltså kan man betala för att ”rida” på dem


Vacker utsikt över mitt kära Fuengirola

Jag i Mijas Pueblo.

SKUM-FEST!!

Vada runt i ett hav av skum! Och tagga; nu börjar kriget!! Kasta eller fly!!

Klassiska vita hus i Mijas Pueblo. Spanskt så det skriker om det.

Avnjuta vackraste utsikten. Oj, vad jag älskar denna bild!

FERIA!


Nu har jag äntligen slutat! Hur skönt är det inte att gå till tio över tolv på fredag? Jag gillar det! Ikväll vankas det strandfest arrangerat av oss treor – halv elva vid castillot smäller det! – men fram till dess ska jag fortsätta min jakt på vuxenpoäng. Inköp måste göras (och jag håller veckans budget!) sedan vill jag göra de läxor vi fått så snart som möjligt. I helgen vill jag shoppa, festa och ligga på stranden (u.n.d.e.r.b.a.r.t stavas det!) så plugg kirras ikväll. Sedan tagga till för natten!

Vi höres på måndag, bloggen! Fram till dess önskar jag alla en fin helg!

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0