Ny klänning!

Hej Bloggen!

 

Sömnlös natt, har legat och tänkt på gamalt skit jag inte borde tänka på, sommaren 2010. Skönt med höst…

Seg och lång skoldag. Religion A, engelska C och biologi B 2-timmarspass rakt efter varandra. Jag fattar inte att jag har överlevt.

Nu vill jag rusa till eroski och köpa cola! Suck och stön att jag har glömt pengarna hemma, blir en extra onödig sväng. Småsur på mig själv.

 

Jag har bestämt mig – jag ska söka jobb på dagis till sommaren 2011. ”VA?” tänker säkerligen de som känner mig och vet min uppfattning om barn men inatt drömde jag att jag jobbade på dagis och var lycklig! Vad kan det betyda? Vem vet – kanske ligger svaret på livets fråga, jakten på lycka, just i att det är på ett dagis jag hör hemma. I drömmen jobbade jag på i pass och älskade det; bland annat pratade jag med barnen om Gud (kan inget om varken barn eller Gud, ingen kombo för mig). Kanske är det så att lyckan inte sitter där man tror att den finns och att drömmen var en uppmaning till mig att jag finner min dos av glädje bland barn? Haha! Men jag förlorar inget på att försöka, om jag nu inte blir den sämsta anställda! :P

 

Jag fungerar inte utan cola! Igår fick jag en panik-artat sug som resulterade i att jag hoppade ur sängen där jag låg och slöade efter att biologin var gjord och rusade till eroski, småsprang hem och öppnade burken med en klump av glädje och tillfredställelse i magen och njöt av varje klunk. Jag som såg Spanien som en möjlighet att komma ur mitt beroende; men icke sa nicke. Nu blir det att springa in till Eroski dagligen efter skolan annars kommer plugget gå till botten. Kaffe är inte tillräckligt längre. Tacka att Eroski ligger bredvid skolan, nu är det inte lika krisartat.

Eftermiddagsmys – sötsura vindruvor min hyresvärd plockat själv, kaffe och pepsiburken. Då är jag redo för plugg! Mitt snygga schema i bakgrunden! Ser ni tisdagen? Visst är den vacker? Jag älskar tisdagar!

En annan sak jag älskar är min nya klänning. Jag menar; hur fantastisk är den inte? Tänk: en sådan här goding funkar alltid!

 

Nu lämnar jag äntligen skolan!

LATER


Kommentarer
Postat av: LISA MARKLUND

heelluuu there! händer ikv? =D

2010-09-16 @ 23:24:47
URL: http://endastlisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0