Utgång & melodifestival;

Hej Bloggen!

 

Återigen måndag, och sista hela veckan innan min Sverige-tripp, & det känns fantastiskt! Helgen har varit bra. I fredags var det som sagt utgång, & på lördagen vankades det melodifestivalen hemma hos Lisette & Domme. De har svt world, och det var verkligen jättekul att se lite svenskt, faktiskt! MEN HELT FEL LÅT VANN! Hur kunde ni rösta fram Anna som vinnare, hur?!? Sverige har gjort det igen. Det var första gången jag hörde låten och den var fruktansvärd! Alla vi tyckte det, och jag är väldigt säker på att det kommer att gå mycket dåligt i Oslo, ja, jag tvivlar på att Sverige ens kommer att ta sig vidare från kvalet. Åh, hur kunde hon vinna, hur?

Salem var bäst! Första gången man hörde låten – och den fastnade direkt. Jag gillade Darin också, åh, ska söka upp de på youtube och lyssna lite, sådant gillas!

Fredagen var inte prec den bästa kvällen. Träffade en person jag absolut inte ville träffa, och där gick festhumöret ner rejält. Ryckte upp mig senare, och dansade lite med några spanska vänner som vi träffade. Det var väldigt trevligt, förutom att direkt bakom oss stod en äcklig man i grön kofta (serru, jag minns!) som var typ drogad. Träffade några trevliga spanjorer senare också, och jag blev genast lite bättre. Inga trevliga norrmän, förutom som bjöd på snus och ville följa med till Lisette & Dommes lägenhet, men tji fick han! Vi stack hem runt 5.00, och våra spanska vänner följde oss. Hade pratat ganska mkt spanska den kvällen, haha, och lite stolt är jag allt för det ;) Det var askallt då, Sverige-varning på högsta nivån. Hamnade i säng runt kl 05.45. Sov inne hos Lisette och vi låg och snackade till kl 06.30 om lite allt möjligt. Hon somnade ganska snabbt, men för mig dröjde det tills 07.30, och vi gick upp 11.30 – låt säga att jag var riktigt trött på lördagen, och sov tolv välbehövda timmar natten till söndagen.
En bra helg trots allt!

Glad flicka, det är fredagskväll… REDO!!

Domme har mörka hemligheter.



… och Nora gömmer sig under filten. Trötta men söta Nora.



Men nu är det måndag, och det är dags att fokusera. Fysiken är nummer ett nu, men jag kan inte påstå att interfererande vågor är så roligt… eller diffraktion för den delen heller. Men det är att le och vara glad. & i eftermiddag är det gympa dessutom. Malin ska hålla en lektion, tror det var pilates/ yoga någonting hon skulle göra. Men det ska faktiskt bli spännande, roligt med annat än bara de där fruktansvärda bollsporterna. Men jag måste påpeka att Julia gjorde ett mycket bra och inspirerande jobb med handbollen förra veckan! Credits till dig!

 

Btw… är äckligt trött. Farligt trött; stor risk att jag somnar under spanskan. Är inte taggad på spanska. Bajs på det! Dessutom drömde jag en halvrolig dröm om död. Det var en som jag kände som sköt sig själv i huvudet; grejen var att jag var tvungen att se den blodiga scenen i repeat typ tre gånger men i olika tappningar. Usch! & på morgonen fick man ställa in sig på att nej, personen är inte död, utan väldigt mycket i liv. Det kunde varit värre, det kunde varit verkligthet.

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0