Att simma;

Hej Bloggen!

Segt på uppdatering idag; I know. Men imorse tog jag en välbehövd sovmorgon och blev väckt av pappa sentsent. Det är en del av jullovet - att sovasovasova tills man inte kan sova mer, och att då stiga upp & klaga "men jag vill sova mer!" Som jag säger det - man ska passa på när man är ledig.

Vet ni vad jag har gjort idag. Jo:


Jag har varit & simmat. Jag älskar att simma. Det är behagligt & skönt att lugnt simma längd efter längd. (nej, jag kör inte så snabb-simmning- är alldeles för dålig på sånt!) Jag älskar tanken på att armarna klyver vattenytan, låter den mynna ut i vattenringar vars diameter ökar, och ökar tills de slutligen försvinner. Jag älskar att låta tankarna flöda, & lyssna på jullåtar som fyllde hela badhuset.
Tragiskt nog kom det barn & förstörde stämningen. Tusan! Kan de inte köra på barnfria dagar?

Just ni: Just nu fixar mamma med julgranen. Tragiskt nog ska vi ha plast! Jag hatar plast! men vad ska man göra när man har allergi i familjen. Le och vara glad! Den ska kläs senare, and I guess att det vill skapa lite julstämning i huset. Det är julafton på torsdag, & då vill man ha stämning. Julen är så mycket mysigare i Sverige. Vem får julvibbar av julpalmer, liksom? Dessutom har det snöat oavbrutet under dagen, och Kristianstad är täckt av ett tjockt lager nysnö. Julkänslan ökar verkligen när snön ligger tjockt. Julen ska vara vit, men tragiskt nog tror jag mamma har rätt i att snön kom en vecka för tidigt. Vi får hoppas att den ligger kvar på julafton. Håll tummarna!

Nu ropar mamma & julgranen ska kläs!

LATER.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0