Vinter;

Hej Bloggen!

Det är lunchrast & jag passar på att go update innan biologilektionen. I eftermiddag är det nämligen eng-prov från halvfyra. Lär väl sitta med det till cirkus halv fem. Suck & stön. Sen tisdag med hemkomst kl fem. :(

Imorse var det julfirande på skolan - första advent. (kanske har all köld jag utsatts för här gett mig julvibbar eller så var det för mycket julsånger för mig?) men för en stund trodde jag mig se snö. Ute! I andalusien. Nej, detta är inte hälsosammt. Det måste vara något fel. Men eftersom att det redan är dec kan jag konstantera att det både närmar sig jul & min sverige-resa. 17 dagar kvar! Dessutom kan man offentligt säga att det är vinter nu, på riktigt. Jag antar att de svenska vädergubbarna inte skulle "meterologiskt" betrakta det som vinter i spanien (är det inte typ medeltemp under 0?) Men i spanska mått är det absolut vinter.



Det är vinter i Spanien. December sänker sig över oss. Det innebär låga temperaturer, grå himmel & regnregnreng. Tacka för mitt rosa paraply!

I söndags - som ni fotbolls-freaks vet - var det Real Madrid mot Barcelona. Jättestort, ja, det är bara förnamnet här i Spanien. Fotboll är nationalsport & på vartenda café surrar TV`n med match efter match i bakgrunden. Denna helgkväll vräkte regnet ner över Andalucien men det skulle inte hindra spanjorerna - de trotsade regnet med dunjackor & paraplyer. Det gjorde även jag. Inte för matchen, utan för spanjorerna. Aldrig förr har jag sett sådan entusiasm. 


"Bås" likt denna fanns överallt. Alla lika smockfulla. Matchen kunde ses på ett flertal storbilder. /plasmaskärmar. 

 
Om inte "båsen" räckte till var det ute på gatan som gällde - regnet till trots.


Mysigt.
Inte på tal om när det blev mål. Jisses, jag stod ute på gatan & överallt hörde jag ord som p*** & en hel del vrål/skrik. Det är kärlek till laget, det.


Det är ensamt, mörkt & iskallt. Jag hatar vintern.
Nu gäller nedräkning till solens strålar åter värmer våra ryggar.

Måste kila. Alldeles snart dags för biologi i 2 timmar & sedan engelska prov.
Visst kan man inte ha en bättre tisdagseftermiddag? Jag säger väl det!
Ha en finfin dag!

LATER.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0