Apelsinträd;

Hej Bloggen!


Puhh... pustar ut,! Blev förföljd (kändes det som) av 2 killar i typ min ålder hitt till Parque del sol. & jag är inte i skick för konversation med snygga spanjorer när jag är lördagsslapp i osminkad nynna & "naughty cat- tjocktröja) Men jag mår finfint, förrutom att jag saknar sis något otroligt, men sis - gör det du sa igår. det gjorde mig sjukligt glad, det ska du veta.  Sitter i Parque del sol - på avstånd såg jag två flickebarn & blev riktigt glad när jag såg att det var Nora & Alicia. Alltid kul att datanörda sig tillsammans. & tragiskt kan vi konstantera att de flesta har internet, medan vi drog nitlotten. Men man ska vara en positiv filur - man pluggar mycket bättre utan internet, & parque del sol finns alltid!

Vädermässigt kan jag säga att det varken är varmt eller kallt, & om vi ska dra paralleller till Sverige kan det jämföras med september. Men jag börjar känna mig taggad inför Sverige - 2½ vecka kvar! - jag längtar efter uppvärmda hus, skållheta duschar. Spanska duschar är nämligen inte att lita på. Skiftar fritt mellan varmt - ljummet - kallt & man vet inte vad man får. Spanjorer använder gas för att värma vattnet. Helt sjukt, enligt mig. Men aja..



Där apelsinerna är billiga.
Jag kommer aldrig att sluta förundras & njuta av dessa vackra växter... apelsinträd!
Att ha naturligt växande apelsiner runt knuten är något fantastiskt, någonting jag aldrig kommer att smälta.
Att apelsinerna är billigabilliga här så att spanjorerna bär dem i stora säckar hem.
Jag gillar det. Jag älskar det.

Nu är Noras batteri slut & vi ska dra oss hemåt.

LATER.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0