Mitt rum & annat vackert;

Hej Bloggen!

Ny design? Vad tycks? Tja,, vad kan jag säga. För att vara en amatör i photoshop är jag nöjd, & därför får det vara såhär tills vidare. Helt fel är det inte, eller? Men eftersom att jag tycker det är kul att greja med photoshop (& för att jag inte har internet hos värdfamiljen kommer jag säkerligt att byta design regelbundet) Vi får se.. men nu ser det ut såhär.

Vad kan man skriva? Jag mår bra. Verkligen. Lite jobbig morgon bara att bli väckt av min värdmamma under sovmorgonen. Jättekul en kvart innan man ska vakna.. verkligen. Men jag är glad att hon bryr sig. Om jag skulle försova mig eller något.. Hon är snäll & jag trivs jättebra med min värdfamilj. Hennes dotter har en stor dalmatin som heter Sacha som brukar vara hos oss ibland - & jag gillar Sacha. Hon är både snäll & söt.

Här kommer lite färska pics;


Som alla ska jag väl lägga in en bild på kära skolan - Svenska Skolan Costa del Sol.
Liten & mysig. Ärligt talat så föredrar jag små skolor - (detta är största svenska utlandsskolan) vi är kanske 180 elever i alla åldrar. Nej, jag trivs jättebra. Lite lång väg, kanske. 2 km. med tunga väskor. SNÄLLA MAMMA & PAPPA - JAG VILL HA EN CYKEL. (är avis på dem som har)


Tycker det har varit lite lite ego-pics senaste tiden - ni blir inte av med mitt ansikte bara för jag inte befinner mig på svensk mark. Här är en glad Lena fångad på bild på hemvägen från skolan. Klockan var två & solen sken. Det var en fin promenad med en alltför tung väska (återigen anknyter jag med cykeln, mamma & pappa?) En billig för 1000 kr?


Min nya kavaj jag skrev om i går. Jisses vad jag kärlekar den. Oversize, svart med randigt foder som syns när man kavlar upp ärmarna. Bytte pälsvästen & köpte denna istället; och det känns mycket bättre. Vad tycker ni? Från Bershka, of course. Bästa affären. Jag som trodde att jag skulle sakna Gina, pytsan. Jag diggar spanska kedjor!!!! Vad sägs om Bershka, Mango, Zara & Pull & Bear (bland annat) Jovisst...


Men vänta.... det bästa är nog ändå denna sagolikt vackra nitväska från Pull & Bear. Jag älskar den något otroligt... & den har en spec historia bakom sig, faktiskt.
Blev kär. Hade inga pengar.. sprang omkring i de två butikerna som fanns i staden 3 dagar senare (ett par km mellan) & letade som en galning efter skönheten utan resultat. Sedan tänkte jag "en gång till bara" & gick ytterligare ett par km - & då hängde den där. Så ska lycka kännas, verkligen.
JAG ÄLSKAR DEN. Avundsjuk, sis? Thihi... jag vet att du är det.

BILDER PÅ MITT RUM:



Jag trivs. Det är mysigt men sängen är OTROLIGT smal & liten. Ibland kan man vakna om natten & känna att man håller på att hasa ner.. min kompis hade samma bekymmer så jag drar slutsatsen att spanjorer har smala sängar. Jobbigt.
På bilden ser ni spanskt uppslagsverk & mina svenska tidningar i bokhyllan.
På sängen ligger Skutt & vargen (barndomskompisar) & min nya rumskamrat Ankan.


Här är han - Ankis. Min nya rumskompis. Otroligt stor & gosig.

Just nu: tre killar (2 i min klass) sitter & frossar & glor på film - småkul att princip alla kallar dem fetto. (nu skojar vi - vi gör så - vi-är-roliga. För övrigt är skolan tom.
Jag ska hem. Kvällen är obestämd men jag ska höra med lite folk - hur som blir den inte sen eftersom att imorgon blir det TARIFA! Ska bli roligt, förhoppingsviss.

Ring hit Laura & mamma! Laura - jag har hittat dina drömörhängen för 9 euro - gigantiska ringar (till & med större än dem från slovakien) ring om du vill veta mer.

HEJDÅ! Saknar er alla!!!!! Det vet ni. Alltid. Men jag har det bra, det vet ni också nu. Uppdaterar igen på måndag (tror jag) inte alltid det lättaste det där.

LATER.




Kommentarer
Postat av: Jenny

avis på din snygga väska!!

2009-09-19 @ 19:06:54
URL: http://pussparumpan.blogg.se/
Postat av: Emelie - EmeliesPlace

Kul att få se hur du har det Lena! :D

2009-09-20 @ 04:25:04
URL: http://emeliesplace.blogg.se/
Postat av: desereé

svar; kommer inte ihåg vad jag skrev?!



Men har du det bra i spanien nu ? :)

2009-09-20 @ 14:49:17
URL: http://ddeseree.blogg.se/
Postat av: MATiiLDA

Vad sugen jag blir på att komma bort från sverige när jag läser din blogg!

c4 verkar bra och så... lite mkt emosar kanske, lite för oseriöst. Men tror jag ska ta ett år här iaf, sen får jag se hur jag gör. :)



VILL OXÅ TILL SPANIEN. FUSKIGT FUSKIGT FUSKIGT!!!



Haha, men jag saknar dig faktiskt. Känns konstigt att veta att du är så långt borta. :')

Nej nu ska jag spring iväg... men vi får höras! :D

2009-09-21 @ 14:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0