Hemkommen!

Hej Bloggen!

 

Nu är jag hemkommen i mitt kära Skåneland. Mår helt okej trots att jag inte kan påstå att resan var det roligaste. Just nu dricker jag dagens cola, checkar läget på internet (fejan!) och är trött, trött trippeltrött. Har inte sovit så bra de senaste nätterna kan jag säga. Det har varit Lisettes soffa tillsammans med ET för min del. Lisette och Domme tittade på något polisprogram och om det är något jag inte klarar av är det sådant. Så det har blivit 3 sena nätter för mig, men nu när jag är hemma ska det bli vila! 2 veckor innan Spanien och jag har inget speciellt att göra. Skönt, men samtidigt segt.

 

Hur som -  har haft en toppenhelg i Göteborg! Känns faktiskt lite segt att vara hemma här i K-stad. När tåget rullade in på stationen och jag omgavs av samma tråkiga hus man säkert sett över en miljon gånger… det var dystert. Att lunka genom mörka Hammar med vardagen slagen i magen som ett hårt knytslag… inte kul. Det är mycket att planera inför Spanien. Inte lätt alls! Känner att jag någon dag den kommande veckan måste sätta mig ner med papper och penna och skriva konkret allt jag behöver köpa i Sverige innan. Bra idé- tröttheten gör mig kreativ kanske?

En halvrolig bild på en mycket glad Lena precis när jag skulle bege mig hemifrån i torsdags! Det vankades äventyr! (gillar min väska – jag vet!)  

Jag var duktig med att hålla i fickpengarna så det kunde bli kaffekoppen storlek större i Helsingborg. Resans höjdpunkt!


Tackar till Alicia & Nora som följde mig till station – känner att det kunde bli krisartat annars. Och Domme som satte mig på rätt spårvagn in till stan – känner att det kunde bli kaosartat annars. Och Lisette som lät mig komma – känner att det kunde bli både kaosartat och krisartat annars. Nu ska jag natta, skönt.

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0