Sommarplågorna 2010;

Hej Bloggen!

 

På onsdag är det den första september och det är en höstmånad. Ute börjar det bli kyligare och regnet vräker ner mer frekvent. Hur tufft det än må vara börjar vi gå mot hösten och mörkare tiden.

Sommaren är förknippat med frihet, värme och glädje! Det är en ljus tid och alla gör en hype kring termen ”sommar 2010” men nu är den över och förbi.

 

När sommaren tar slut händer det någonting.

Det är en övergång från en fas till en annan. När jag tänker på sommaren 2010 känns det passé, som en annan tid, ett annat liv. Och så är det för när det är sommar i Sverige lever man verkligen ett annat liv. Från att årets övriga dagar är slitsamma och kalla kommer någonting helt annat – ljuset. Ja, därför tycker jag det känns extra vemodigt. Men ändå bra för sommaren 2010 känns redan nu gammalt.

 

Detta gäller självklart sommarplågorna, låtarna vi levde sommarliv till under de senaste månaderna. Än spelas de på radio och när jag idag hör någon fylls jag av en tomhet, ja, det gör mig ledsen att höra sommarplågor när hösten är här. Jag vet inte om det bara är jag som känner så men dessa låtar passar inte in, som att bära flip-flop på vintern! Det går inte men i junimånad tar vi återigen fram våra kära flip-flop. Ja, tiderna förändras och jag minns med vilken entusiasm jag lyssnade på ”waka waka” med Shakira i juni eller hur bra jag tyckte Robyns ”dancing on my own” var när jag satt i bilen på väg till sommarjobbet.

Sommarplågorna 2010.

Känner ni igen dem?

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0