It´s FRIDAY!

Hej Bloggen!

 

Äntligen fredag! Tagga – nästa vecka är sista innan lovet, och mammsen & sis om 10 dagar. Ring när det är dags för mig att skriva *önskelista*!

Skulle uppdatera igår men skolans uppkoppling är blaj-i-byxan. Antingen hackar/ segar det eller så kommer man inte in alls. Det är för ofta någon sladd fattas! Tänk på oss stackare som inte har internet någon annan stans. Jag menar, uppkopplingen på parque del sol är inte heller någonting att hurra för! Mår OK nu. Det är bra hemma med värdfamiljen. Det är bra med mig. Det är skönt att ha fått ett datum inför Sverige-resan. Nu har man någonting att se fram emot. Så ska det självklart bli kul med besök! J

 

Solen har börjat titta fram, och som ena rektorn sa för ett par dagar sedan: ”snart kan man stänga av värmen och börja köra på kyla” & det låter som ljuv melodi i mina öron. Jag längtar tills då kylan inte är en ständig fiende, och då helgerna tillbringas på stranden med en gassande sol och bleka engelsmän så långt örat når. Enligt säkra källor börjar värmen komma till slutet av feb, snart snart! Kanske kan dessa monstruösa regnfall upphöra?    


Ovanlig bild, jag vet. Vill bara beskriva en spec känsla. Jag är så van, från Sverige, att mötas av svenska överallt, att jag inte reagerar på denna skylt. Läser budskapet och något i stil med ”våfflor, trevligt” swischar förbi i huvudet. Sedan stannar jag till: ”Shit, det var på svenska! ” & måste backa för att se om jag hade rätt. Lite småkul.

Blev ingen löpning i onsdags – det var riktigt ösväder med vattenpölar överallt. På med gummistövlar, och le över min snålhet – inget paraply. (de för 2 E går sönder efter typ 2 användningar) Så här vackert väder har vi på kusten.

Dessutom är bilar idioter; här är det ingen som tar hänsyn över att skvätta ner fotgängare – blev själv nästan nedskvättad.

Blev ingen löpning i onsdags – det var riktigt ösväder med vattenpölar överallt. På med gummistövlar, och le över min snålhet – inget paraply. (de för 2 E går sönder efter typ 2 användningar) Så här vackert väder har vi på kusten.

Dessutom är bilar idioter; här är det ingen som tar hänsyn över att skvätta ner fotgängare – blev själv nästan nedskvättad.

Hittade äntligen en sportBH – tack Alicia för tipset att gå till Intersport. Blev en classic-svart som premiär- användes under gårdagens löprunda. Kändes skönt, och jag föredrar att träna i sportBH, känns mer stabilt. Blir perfecto när jag ska börja gymma. Den kostade 12E vilket jag ser som ett bra pris. Dessutom blev jag (eller det var ett tag sedan jag blev det) kär i denna übersöta tischa med katter. Trodde den kostade 8E – men i kassan visade det sig att den var 2 E billigare (testa er mattehjärta, hehe!!)
En obehaglig sak var att när jag stod i provrummet och testade tischan fick jag värsta deja-vu´n . Jag svär – det kändes verjkligen STARKT att detta hade hänt innan. Att jag stått just där inne, trots att jag aldrig varit där förrut, prövandes just en gul tröja med katter, omringad av ett kyssnade par och ett fnittrigt tjejgäng. Det var obehagligt, mycket MYCKET obehagligt.

 

HELG!

Har inga hundraprocentiga planer, men förhoppningsviss blir det utgång med Lisette & Domme. Säkerligen kommer jag sova där också – men aldrig mer fiskrummet. ALDRIG! ¡NUNCA! NEVER!

Sedan ska jag självklart sova. Ut & springa. Plugga. Ta mig till Parque del sol på sönd kl 14.30. BE ON THE COMPUTER IF YOU WANT TO TALK!

HA EN TREVLIG HELG SÅ HÖRES VI SÅ SNART SOM MÖJLIGT!

 

LATER

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0