Córdoba


Hej Bloggen!

 

Helgen blev inte som planerat, på ett väldigt negativt sätt. Hade sett fram emot som en toker på att gå ut på lördagsnatten, men vad händer? Min mage protesterar! Jag mådde inte bra natten mellan lörd/sönd. Istället blev det 11 timmars välbehövd skönhetssömn. Jobbigt först, men insåg senare att det skulle bara ha varit mkt jobbigare med utgång. Får ta igen det nästa helg & många, många helger framöver; längtar redan! Nu har jag en tuff vecka framför mig; jag kör på 200/h med fem prov (3st är np i spanska) 1 förhör samt 1 redovisning. Hemskt: vet inte om jag kommer ut på andra sidan på fred, levande och inte allt för nedbruten. Ni får hålla tummarna för mig!

 

Innan jag blev allt för dålig var det en superb dag i Córdoba.

Buss ditt, en resa på 2 h. Sov, och drömde att rektorn (som att bakom mig) sa att det var -11 där, och jag tänkte: Shit, det är som i Sverge!” Det var nio grader, inte det roligaste heller i och med att det är en stor skillnad på jämfört med Funkan. Jag föredrar vädret här nere, så jag var inte alls klädd för kyliga vindar. Innan bussen gick fick jag springa upp och hämta pappas handskar som jag förvarat i skåpet. Räddare i nöden!Och som några kommenterat har jag tagit en hel del fantastiska bilder som självklart ska upp på bloggen. Jag låter bilderna tala!


Nora leker turist.

MYCKET SKRATT. En favorit

Oh, han spanar in mig. :P Undrar väl vilken knas jag är.


Skolan var snäll & bjöd på kaffe. Det gillas – spec av en kaffenörd som jag. Blev inget kaffe på morgonen eftersom att det hmm.. kan medföra risker under en lång, lång bussresa. Jag & Nora på caféet.


Alicia i sin vanliga sysselsättning, som Nora så finurligt utryckte sig.


Kartläsaren Nora studerar en karta över Alicia. Personligen har jag aldrig förstått mig på det där med kartor, haha… har fått IG varenda gång jag har haft orientering. Nästan ett mirakel att jag hittar i Funkan, och det är knappt att jag gör det, egentligen. Nora har fått guida mig många gånger på mob.



Vi spelade in små roliga filmstycken – sant eller falsk Córdoba – till Sofia som åkte till Sverige i fredags. Proffset Malin ska sedan klippa ihop en film - väntar med spänning på resultatet! Skymtar Oskar i bakgrunden – hälsning till dig om du läser detta!


CÓRDOBA.

Vacker utsikt från en mysig bro där vi satt & lapade sol.


Alicia i centrum.


Jag, personligen. Någonstans i centrala Córdoba.
Alicia var min personliga fotograf. Det blev många foton som gick i papperskorgen den dagen, mina ögon ville inte hålla sig öppna.


Vi besökte en moské/kyrka i ett. Enorm!! Shit, aldrig varit inne i något större. Bilder från det (bara från det) kommer i ett framtida inlägg tilläggnat min kyrkälskande pappa <3. Innan vi kom i denna magnifika byggnad besökte vi ett torg/park SMOCKAT med apelsinträd. En skog av apelsinträd. Mysigt J Inte den klassiska granen som Sverige kör på – eller boken nere i skåneland.


Mästerfotografen själv.


När vi var på andra sidan möttes vi av en fontän – och dricker man av dess vatten blir man gift! Nora drömmer om att bli gift, så hon tog sig ett smakprov. Men det gör jag också, så jag gjorde detsamma. Sedan såg vi – till vår fasa - att vattnet var odrickbart. Nu får vi hålla tummarna att vi inte avlider, eller att något annat dramatiskt otrevlighet inträffar.

 

Aja, det där var några bilder. Men kör på ett till inlägg, har fler bilder att visa.
Nu ska jag snart ha första np i spanska steg två - ¡ A escuchar ! Typ lyssna och svara på frågor i 40 min & sedan är jag fri!
Wish me luck.

 

LATER


Kommentarer
Postat av: alicia

först å främst, studer en karta över alicia? å sen, jisses vilka bananben ja har hah!

2010-02-01 @ 11:15:38
URL: http://imagina..
Postat av: Pontus

Cordoba verkar spännande

2010-02-01 @ 23:06:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0