Nyårsafton 2009

Hej Bloggen!!!


Heeeey - Lena är tillbaka!! Jag har drabbats av bloggtorka- inspirationen fanns ingenstans, vart jag än letade i mitt stökiga rum. Detta yttrade sig tragiskt nog i form av noll inlägg. Men de hemskheterna är nyu historia - och lagom med 2010´s intåg i världen (välkommen, hoppas vi ska bli goda vänner du & jag 2010!) kom inspirationen - pooof - som en liten smäll. Så vad passar då inte bättre än att dedikera ett inlägg åt mitt mysiga nyårsfirande som blev mycket trevligt trots en lien incident?


GOTT NYTT 2010 TILL ER ALLA!!!!

Nyårsaftonen spenderades i ett iskallt, snötäckt Tomelilla, på Kristnas gård. & underbart är bara förnamnet! Gården är lagom stor, & dessutom låg i taket (jag älskar det!) Snön låg tjock, & termomentern kröp ner till cirka -10 (!!) fullmånen sken och vi hade utsikt över typ hela Österlen. Kan en nyårsafton bli bättre - trevligt folk & mysig miljö! Jag älskade det!! :)
& of course tog vi fram de klassiska party-hattarna. Alltid på fest! Vill man ha stämning (& ett & annat skratt dessutom) så ska de strutformade pappersbitarna fram. För ännu mer skratt rekomenderas alternativ använding. Watch and learn av anna.


Haha - denna bild på Anna kommer garanterat att bjuda på mkt skratt under 2010! Jag älskar den!
& jag älskar partyhattar. Är det fest är det!!


Inte nog med att det var nyårsafton - det var Kristinas födelsdag. Men den anledningen ställde sig Anna och höll ett tal. Sorligt nog hade hon glömt talet hemma. (I guess att det var mycket klyfitigheter som vi missade) men vi fick höra trevligheter också. Det var, just det, - trevligt. a

  
Kristinas hund Sailor! En jättesöt, liten piggis som, till skillnad från de flesta hundar INTE är rädd för smällar/raketer. Nej, tvärom - han blir ivrig - hoppar efter dem & försöker fånga dem!



Hela gänget samlat utom Kristina.
men Kristina är värd mycket, MYCKET beröm. Hon var fantastisk igår, fixade så mycket att jag fick dåligt samvete. TACK!!!!!!!!!!!



Sångtalangen Erik gav oss en live-föresällning! Det är otroligt – den där killen är makalös! En större sångfågel finns inte.




Tolvslaget närmar sig.. & allihopa drar på sig tjockekläderna, och lite klagomål över kölden kommer allt. Det var ner mot -10 grader. (ett par miljoner minusgrader som jag läste på Facebook, Sverige i ett nötskal, det) Men det var fantastiskt ute – snön, fullmånen & den isade kölden. Det vore ett perfekt tolvslag om inte … fel med raketen. Den small emot oss. Det var hemskt, och jag var i chock. Jag stod paff och stirrade – poof, small!- ett vinglas gick i tusen bitar, och mina kompisar fick ropa åt mig att springa. Då sprang jag. 00.00 var ingen rolig tid. Alla var chockade… & vi tackade våra lyckliga gudar att det gick så bra. Jag hatar raketer/smällare & tänker aldrig mer hålla på med sådant skit! Någon kunde dött igår – eller bli riktigt skadad – och så skulle ambulansen åkt längst de smala jordvägarna ute på den skånska landsbygden. Jag är LYCKLIG att det slutade så bra som det trots allt gjorde.

Denna bild är också skratt-fnatt framkallande. Erik söker skydd från en raket bakom ett träd. Ett väldigt skyddande träd. Kurragömma i vinternatten – Erik vs Raketerna. Vem tror ni vinner?

& en sista bild på Anna, Kristna & Sailor strax efter tolvslaget. Iskallt, iskallt & Sailor var ivrig- han skulle hoppa högt i skyarna & fånga nyårsraketer. Hans skall hördes över hela Österlen – så kär är han i rakteter. (sådana farliga saker som jag hatar.

Jag är inte den typen som kör på nyårslöften. Nej, jag tycker det känns löjligt. Jag menar – det har blivit en sådan hype kring det, så nu handlar det mer om att ha ett nyårslöfte istället för att verkligen mena det man lovar. Men en sak kan jag lova – kalla det nyårslöfte om ni tillhör dem som har en förkärlek för kategorisering – jag kommer uppdatera bloggen och göra den så bra som möjlig under 2010. Bland annat kan jag avslöja att jag ska starta en ny kategori – en kategori som handlar om någonting jag älskar, men inget egovarning – utan det rör sig snarare om tankar, funderingar & känslor. Ni får se! Innan jag lämnar skärmen får jag säga en sista gång: GOTT NYTT ÅR!

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0