Äventyr till sjöss;

Hej Bloggen!

 

Sitter här och sållar genom gamla bilder… underbara bilder! Värme i magen och fantastiska äventyr! Äventyr är livet! Minnen och roligheter! Och ett av dessa äventyr var att åka båt. Lisette, Nora och Alle Balle körde hela vägen – upp i fallskärmen. Domme och jag som tillhör kategorin ”fega och fattiga”. Vi skulle så vid strandremsan och ta bild efter bild var meningen. Men så kliver vi in i den engelsk-talande firman som kör dessa båtresor och vet ni vad? Jag och Domme fick åka med i båten utan kostnad. Och vet ni vad det var för båt? En liten rackare med hastighet högst högst, vinden som blåser i håret och u-svängar som får det att hoppa till i magen. Men jag kan lova att det var längesedan jag verkligen fick skratta ut som då. Speciellt när vi skulle ta sista biten in till funkans strand. Båten riktades neråt och vi alla tjejer satte oss längst bak. Sedan sa killen ur personalen ”nu sätter vi på speciell båt-musik” och ur högtalarna dundrade titanic-låten i disco-remix och sedan gasade vi fram. Jisses vad det var roligt… känslan av att flyga fram. Ja, det var ett äventyr och nu snackar jag bara om att sitta i båten – tänk vad de andra tre måste ha upplevt där uppe i skyn!

Lite bilder från ett båt-äventyr; Att åka båt är roligt!


På väg till båten

Tjejerna taggar för en båttur. Flytväst? Check!

Nora och Alicia tar instruktioner

Flytväst är viktigt.

Personalen på båten… två roliga killar! En var från england och den andra från skottland tror jag.

Två glada båtåkare

Funkan från båten

Fallskärmen som L, N och A skulle upp i.

Nu är det dags för upphissning! Lisette är lite nervös ser jag. ;)

Och upp åker de!


…högt upp!

En söt båtfigur!


På väg ner efter äventyret

Glada flickor!

Sedan blev det bad och lite… hm… ”naket” !!

Lisette verkar må bra i det iskalla vattnet…


Det var en underbar båttur kan jag lova. Och nu tittar jag på klockan och vill gråta – halv tre! Och imorgon ska jag upp för bilen går mot IKEA – ska titta på lite saker till mitt rum – problemet är att jag inte kan sova. Är för glad för att sova… aja, hur skall detta gå? Sömn i bilen? Ja, det är i alla fall en reservplan. Men vi hörs imorgon innan jag åker. God natt!


LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0