Beach-volleyboll;

Hej Bloggen!

 

Sitter i skolan. Har slutat, spanska och biologi. Ska strax hem och öppna biolog-boken, nämligen tre kapitel som ska läsas. Ute skiner solen och sofias humor är på högsta nivå, så det är ganska fint i alla fall.

 

Det blev en trevlig kväll i måndags på stranden med härliga klasskamrater. De flesta körde med volleyboll men jag är urusel på det! Jag vet, med säkerhet, att om jag ställt mig där och ens försökt kasta bollen hade det gått sämst och jag fått stämpeln tönt i evighetersevigheter. Nu när jag inte har idrott längre på schemat ska jag bannemig inte utsätta mig för aktiviteter i den tortyr-kategorin. Eller löpning gälls inte! Funderar nämligen på att ställa upp på ett lopp i torremolinos på lördag. Nu försöker vartfall gympaläraren övertala mig, får se hur det blir med den saken. I måndags fick Sofia (du nämns igen!) mig att klättra upp för ett klätternät på stranden (bildbevis finns!) dessutom fick jag sällskap på toppen av Johanna och Edvin så det var finfint i alla fall. Enligt mig var det ett mirakel att jag kom ner på fast mark utan att typ avlida. Klättring är inte heller my piece of cake.

Det var trevligt att vara publik till volleyboll – alla var jättediktiga! Jag önskar jag var lika bra så även jag fick visa mina skills, men nu finns tyvärr inga sådana.

Måste dock säga att beachvolleyboll är en mycket trevlig aktivitet på stranden när det är lite ljummet i luften, alltså för kallt för att bada. Några gjorde förvisso det. Det är någonting som jag inte kan förstå! Jag tyckte vattnet var Sverige-varning när jag tog mig ett fotbad. Brr…

 

Älskar mitt schema! Imorse steg jag upp 10.00 och på tisdagar är jag ledig! Gårdagen tillbringades på stranden med ”the blue gang” vi kallade oss så eftersom vi alla hade blåa handdukar – det var jag, Linnéa och Carro. Jag låg kanske i två timmar tills jag fick svimmningskänslor och började må riktigt illa. Då blev det att springa till Eroski och köpa mandarin-vatten! Hur gott som helst! På kvällen blev det shopping på miramar! Och det är sant – H&M och Blanco ska öppna!


Måndag morgon & snyggt med en obäddad säng! ;)

Sätta upp volleyboll-nätet.

Johanna och Edvin kämpar sig upp för klätternätet.


Även jag jobbar mig upp!

Edvin är kung på toppen medan jag bekymrar mig över hur jag ska komma ner.

BEACHVOLLEYBOLL!!

”The blue gang”

Och ja, det var oplanerat.

Jag klagar absolut inte.

Det var najs, stranden är väldigt bra. Måste bara skriva att jag tycker synd om er stackare där uppe i norr som inte har möjlighet till strand! Hur pass kallt är det? Jag vill veta? Tar fram min elaka sida – men det känns som att jag njuter ännu mer av sol och strand när jag vet att svenskarna går uppe och fryser i alldeles för tjocka kläder. Nej, jag saknar inte hösten där uppe även om det absolut finns andra saker jag längtar efter.

 

LATER


Kommentarer
Postat av: Anonym

hej lena! tack för en jättebra blogg! har en liten fråga, bor du i värdfamilj i år också? och i så fall, i samma värdfamilj som förra året? :) kram!

2010-09-15 @ 16:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0